Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Thursday, March 24, 2016

apa punca sebenar yg pemimpin PAN keluar kalau bukan kerana kecewa ?


bualan saya ngan kawan PAN malam tadi :
pong pang pong pang .............
pong pang........ &*^&^%^%^%&^%^ ...... pongpang ,.....
Saya : hang setuju dak Pemimpin PAN yg keluar PAS tu kerana mereka kecewa ?
PAN : Tak setuju
SAYA : ok .... agak agak hang, kalau depa menang hari tu, depa keluar dari PAS tak ?
PAN : tentu tak keluar !
SAYA : Pasai apa tak keluar ? Pasai depa tak kecewa ka ? Kalau menang maknanya mereka berjaya jadi ketua, mereka puas hati dan tak akan keluar PAS !
Tapi bila mereka kalah, pasai apa depa keluar ? tak puas hati ? Kecewa ?
kecewa lawannya apa ?
kecewa lawannya gembira/puas hati !
Tak gitu ?
PAN mula ungkit kes UG, kes pilihan cai ....
SAYA : jangan cakap lagi kes UG ka happa ka ... masa pemilihan tu tak timbul lagi, kalau kes pilihan cai .... hangpa pun ada .... siapa president, naib president..... hingga ke bawah !
apa punca sebenar yg pemimpin PAN keluar kalau bukan kerana kecewa ?
buah pertama yg kami dengar dari mulut mat sabu ialah "undi yg sokong dia sikit sangat " !!!
itu ayat apa ?
bukan ayat kecewa kah ???
adakah ayat pertama selepas dia kalah , dia sebut PAS UG , PAS UG ???????
adakah ?

kalau dlm perbicaraan, ayat pertama tu yg akan diambik kira dan jadi kes !!!!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej