Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Tuesday, April 17, 2018

kamarudin Abdullah - Undi C nampak zahir golongan ini cakap saja, tak ada hasil


Sifat manusia secara umum nak berubah/tukar takut.
Takut kehilangan.
Pengalaman dalam dunia dawah, mereka tahu Islam benar tapi takut hilang keluarga dan mcm2 fikiran datang.
Ini Musim pilihanraya, rakyat mahu kesejahteraan sekarang dan utk generasi akan datang.
Macam2 sedang bermain di fikiran, kalau undi parti A, cerita Rasuah, ketirisan, hutang negara menghantui, gst dan mcm2, undi B dengar cerita, kumpulan anti Islam, geng Liberal, golongan evangelist mengancam kedudukan Islam di dalamnya.
Undi C, nampak zahir golongan ini cakap saja, tak ada hasil.
Undi D, yakin golongan ini pasti kalah.
Fikiran melayang rosakkan undi, hati berkata itu tindakan salah.
Begitu lah fikiran sebilangan kita sekarang.
Bagi Brother, saya akan solah istikarah.
Brother bagi peluang pada para sahabat2 bincang dan brother beritahu No screen shot, jangan maki, jangan marah, Brother akan delete.
Ingat brother tak sebut nama mana2 parti.

Ajmel Shakir Jamaludin Walaupun brother tak cakap, pembaca bukanlah budak-budak jadi pasti tahu yang A adalah BN, B adalah PH dan C adalah PAS/GS. Brother boleh nafi tapi saya pasti itulah yang tersirat. Anyway, pada pandangan saya, saya menyokong C aka PAS sebab PAS ialah sebuah parti yang paling bersih di antara yang lain-lain dan HANYA PAS yang meletakkan islam sebagai asas perjuangannya. Dari segi cakap saja tapi hasil tiada, saya mohon disagree. PAS ada PASTI yang intensif dengan duit hasil parti, BN dan PH ada? PAS ada SRITI, BN dan PH ada? PAS ada pada setiap denyut nadi rakyat baik di kenduri, mahu di rumah mayat. PAS ada unit amal yang disegani. Itu untuk peringkat parti. Di peringkat kerjaan negeri...walaupun saya bersetuju ekonomi kelantan lemah dan perlu lebih baik, tapi Kelantan had a slow headstart. GDP kelantan adalah antara yg terbaik tahun sudah. Pejabat kerajaan negeri mendapat penarafan terbaik dari jabatan audit. Di kedah dulu, hasil negeri naik dari 300+ juta pada 2008 kepada 560 juta pada 2013, sedangkan kedah juga miskin. Di selangor yg memang sudah kaya, jangan lupa PAS juga merupakan sebahagian dari kerajaan negeri. Memang PAS bukanlah sempurna, dan program ekonomi PAS boleh diperbaiki, tapi kenyataan seperti 'cakap saja tapi tiada hasil' pada pandangan saya adalah kenyataan yang tidak adil sama sekali. Wallahualam.

Kamarudin Abdullah Saya terima hujah fakta mcm ini.. Namun saya tetap dg A B C. Tafsiran masing2. Kita tetap bersaudara ini penting

Kamarudin Abdullah Parti C inshaAllah bersih dari apa Allah haramkan arak, Dll.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej