Ads2

Products – Dropship & Dropshop

Sunday, July 30, 2017

Hebatkan kerjasama antara kumpulan liberal, sekular dan wahabi dari bermulanya zina hingga terlahirnya anak luar nikah..


Selepas kumpulan G25 menggesa supaya hukuman khalwat di mansuhkan, tampil Dr Mujahid (tmbln presiden Pan) keluarkan kenyataan supaya penguatkuasa agama tidak menceroboh ruang peribadi (merujuk kpd isu khalwat).
. Setelah itu Dr Mariah (ketua wanita Pan) mahu pasangan bersekedudukan di berikan hak perlindungan dan di sokong oleh Hanipa Maidin (ajk Pan) yg berpendapat pandangan agama perlu di ketepikan dlm isu beri hak perlindungan kpd pasangan yg bersekedudukan..
Apabila terlahirnya anak luar nikah di sebabkan khalwat dan bersekedudukan, hakim Mahkamah Rayuan pula putuskan supaya anak luar nikah boleh di bin kan dgn nama bapa sepertimana yg di putuskan Fatwa negeri Perlis, bukan bin Abdullah seperti yg di tetapkan Muzakarah Fatwa Kebangsaan..
Hebatkan kerjasama antara kumpulan liberal, sekular dan wahabi dari bermulanya zina hingga terlahirnya anak luar nikah..

Ustaz nie dia tau ko dok pasa tahaluf.., mmg la islam tu kna lmbut dgn orang kafir


Islam itu indah.
-13:01
LikeShow more reactions
Comment
Comments
Suriany Ismail *Kalau ada orang muslim menyokong org kafir kerana kononnya org kafir boleh membangun. maka sampaikanlah pada dia bahwa firaun boleh membangun mesir menjadi negara maju, penduduknya hidup makmur tetapi fir’aun mendustakan Allah, maka Allah hancurkan dia.*

*kalau ada orang Muslim menyokong org kafir kerana kononnya org kafir boleh membuat negara kita menjadi moden. maka sampaikanlah pada dia bahwa namrud boleh membangun Messopotamia menjadi negara yang moden, bangunan menjulang ke atas dengan teknologi canggih ketika itu. Hanya namrud mendustakan Allah, maka Allah hancurkan dia.*

*Kalau ada orang Muslim menyokong org kafir kerana kononnya org kafir boleh menjadikan hidup makmur, maka sampaikanlah pada dia bahwa Bangsa saba’ boleh membangun negerinya menjadi negara yang makmur, bebas rasuah Dan kaum saba’ mendustakan Agama Allah, maka Allah hancurkan mereka..*

*percaya lah orang yang selalu bersama Allah tidak akan pernah kehilangan apapun, tetapi orang yang kehilangan Allah maka ia akan kehilangan segala nya.*

*Saya tidak benci dengan orang non muslim atau membiarkan muslim yg korup, tetapi Allah dengan firmannya melarang saya untuk memilihnya sebagai pemimpin dan teman setia dan mengetepikan ukhuwwah sesama muslim apalagi jika mereka berani mencampuri urusan agama kami.*

*Saya tidak ingin berdebat dengan Anda yang mendukung mereka, apalagi jika Anda yang orang islam.*

*Bagaimana saya boleh meyakinkan Anda, sedangkan Firman Allah pun Anda abaikan.*

_*Tanyalah orang-orang soleh.*_
_*Mengapa mereka tidak mahu berhibur?*_
_*Nescaya mereka akan menjawab.*_
_*Bagaimana kami mahu berhibur sedangkan,*_
_*Mati itu di belakang kami.*_
_*Kubur itu di hadapan kami.*_
_*Kiamat itu janjian kami.*_
_*Neraka itu memburu kami.*_
_*Dan perhentian kami ialah Allah.*_

_*afala ta'kilun...? tidakkah kamu berfikir...?*_
LikeShow more reactions
Reply5 hrs
Remove
Samihi Noor Ustaz nie dia tau ko dok pasa tahaluf.., mmg la islam tu kna lmbut dgn orang kafir.., klo orang kafir dh menghina islam agama yg benar wajib kna tetang.., xblih brlembut lg.., agama islam nie berlembut pada tempat nye..,
LikeShow more reactions
Reply45 mins

Wednesday, July 19, 2017

Antara ciri-ciri munafiq

Ayob Hussin
5 mins
Antara ciri-ciri munafiq
1. Berpenyakit hati
Maksud firman Allah dalam ayat 10 surah al-Baqarah yang
bermaksud : Dalam hati mereka ada penyakit. Maka Allah tambahkan lagi penyakit itu, kepada mereka dan mereka akan mendapat seksa yang pedih dengan sebab mereka berdusta terhadap kebenaran.
Antara penyakit hati yang disebutkan dalam ayat itu ialah
sebagaimana berikut :
a. Kebodohan diri sendiri di mana golongan munafik terlalu
yakin bahawa segala kerja jahat mereka tidak akan diketahui dan
disedari oleh orang mukmin sedangkan mereka lupa bahawa Allah
mengetahui segala-galanya.
b. Tidak berpendirian di mana mereka sentiasa merasa cemas
dan bimbang kepada suasana sekitar yang mana tetap akan
kembali kepada Islam dengan pertolongan Allah dan akan
terhapusnya kebatilan. Mereka sentiasa mencari jalan penghalang
agar kebenaran dapat dikaburkan dan dipandang serong.
c. Menentang kebenaran iaitu dengan menghalang dan
mengfitnah orang yang benar-benar berjuang di jalan Allah agar
segala kejahatan dan penipuan mereka selama ini dengan menjual
dan mencipta Islam palsu tidak terbongkar dan disedari oleh orang
ramai.
Benarlah firman Allah dalam ayat 64-65 surah at-Taubah
yang bermaksud : Orang-orang munafik itu takut jika diturunkan kepada mereka satu surah yang memberitahu apa yang (tersembunyi) di hati mereka. Katakanlah kepada orang-orang munafik itu : "Ejeklah lagi! sesungguhnya Allah akan melahirkan apa yang kamu takutkan itu". Dan jika engkau tanyakan kepada mereka tentu mereka akan menjawab: " Kami hanya bercakap- cakap dan bermain-main sahaja". Katakanlah :" Adakah Allah dan keterangan- keteranganNya serta rasulNya mahu kamu perolok- olokkan?.."
d. Berperasaan syak terhadap agama
Firman Allah dalam ayat 125 surah at-Taubah yang
bermaksud : Dan adapun orang-orang yang berpenyakit dalam hati mereka, (hanyalah) menambah kekotoran bersama kekotoran mereka (yang sedia ada) dan mereka mati dalam keadaan kufur.
Mereka sentiasa berperasaan syak terhadap kemampuan sistem
Islam dalam menjamin kemajuan dan keadilan sepanjang zaman,
syak tentang keamanan dan kestabilan jika pelaksaan hukum Islam
dijalankan.
2. Melakukan kebinasaan di muka bumi
Firman Allah dalam ayat 11-12 surah al-Baqarah yang
bermaksud : Dan apabila dikatakan kepada mereka itu, janganlah kamu membuat kebinasaan (kemungkaran) di muka bumi mereka menjawab : "Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebajikan (untuk kepentingan manusia). Ketahuilah bahawa sesungguhnya mereka ialah sebenar-benar orang membuat kebinasaan (kemungkaran) tetapi mereka tidak menyedarinya.
Golongan ini sentiasa merancang dan berusaha ke arah
menjauhkan umat manusia daripada Islam yang menjamin
keamanan sejagat melalui media massa, mendapat bantuan
daripada kuffar termasuk yahudi dalam menghadapi kebangkitan
gerakan Islam dan menggadaikan agama dengan menghinanya
sehingga menakutkan orang belum Islam sehingga wujudnya
suasana yang tegang dan takut kepada Islam. Mereka lebih
gembira melihat keadaan yang penuh kekeliruan dan kekecohan
daripada melihat bangkitnya Islam dengan kebenarannya.
3. Menuduh orang mukmin dengan bodoh dan tolol
Firman Allah dalam ayat 13 surah al-Baqarah yang bermaksud :
Dan tatkala dikatakan kepada mereka, berimanlah kamu sebagaimana orang ramai beriman. Jawab mereka : " Adakah patut kami beriman sebagaimana telah beriman orang-orang bodoh dan tolol itu?". Ketahuilah sesungguhnya merekalah orang-orang yang benar-benar bodoh dan tolol tetapi mereka tidak mengetahuinya.
Mereka sanggup menghina ulama' yang lebih arif tentang Islam
dan sanggup hina nabi s.a.w dan Islam itu sendiri kerana merasai
bahawa mereka lebih cerdik dan pakar dalam bab agama dan
keduniaan. Mereka berusaha menjadikan para mufti, qadhi dan
ulama' sebagai orang yang patuh dan taat pada kejahilan mereka
demi menjaga pangkat dan kedudukan mereka. Agama hanya
digunakan untuk menangkis dan menyembunyikan penipuan
mereka terhadap Islam. Mereka lebih rela meminta nasihat
daripada orang kafir dan anti-hadis daripada menerima teguran
daripada ulama' akhirat.
4. Kuat permusuhan dan bongkak dengan dosa
Firman Allah dalam ayat 204-206 surah al-Baqarah yang
bermaksud : Dan diantara manusia itu, ada setengahnya yang menyebabkan engkau tertarik hati kepada percakapan mereka (yang lunak dan menarik) semasa hidup di dunia. Dan dia bersumpah (dengan nama Allah bahawa segala yang dikatakan itu adalah benar) kepada Allah akan apa yang di dalam hatinya sedangkan dia sebenarnya orang yang paling kuat permusuhannya terhadapmu. Dan apabila ia berpaling (apabila mendapat hajatnya) berusahalah dia di muka bumi Allah untuk melakukan kerosakan dan kebinasaan, dirosakkannya tanaman dan ternakan dan Allah tidak menyukai kerosakan dan kebinasaan itu. Dan apabila dikatakan kepadanya : " Bertaqwalah kepada Allah". Maka timbullah kesombongannya dengan meneruskan melakukan dosa. Maka cukuplah neraka jahannam sebagai balasannya dan demi sesungguhnya neraka jahannam itu seburuk-buruk tempat balasan.
Ayat ini menunjukan bagaimana buruknya perangai orang
munafik dan petahnya mereka bercakap sehingga ramai orang
beriman tertarik dengan tutur katanya yang lembut, ucapan yang
menarik dan penuh hujah aqli yang mengelirukan malah mereka
sanggup bersumpah bagi menyatakan ketulusun hati mereka
sedangkan mereka berniat jahat dan melakukan semua itu untuk
memperolehi sesuatu yang diidamkan.
Mereka sanggup mencipta Islam dan meletakkan mereka yang mampu memutar belit tentang
Islam sebagai perisai sehingga mengelirukan rakyat untuk
mendapatkan sokongan. Setelah mereka mendapat sokongan hasil
propaganda yang menggadai prinsip Islam yang sebenar maka
mereka menggunakan kuasa yang telah diperolehi itu untuk
mengaut kekayaan negara untuk mereka dan kroni mereka dan
juga menyekat kemaraan gerakan Islam dengan meng'gam' ulama',
membuang imam yang tidak menyokong kezaliman dan kesesatan
mereka, mengawal peranan masjid yang sebenar dan sebagainya.
Inilah antara ciri-ciri munafik yang jelas berlaku dalam
masyarakat kita pada hari ini. Peranan kita ialah berusaha
menghindarinya daripada diri kita, keluarga dan masyarakat
setempat seterusnya negara dengan berusaha memberi penjelasan
yang sebaik mungkin agar umat Islam tidak tertipu buat sekian
kalinya. Sesugguhnya seorang mukmin itu tidak akan terjatuh ke
dalam lubang yang sama sebanyak dua kali.

Tuesday, July 18, 2017

terimalah hakikat yg PAS adalah sebuah parti politik yg ingin didampingi oleh semua parti2 lain


Ayob Hussin
20 hrs
sahabat :

terimalah hakikat yg PAS adalah sebuah parti politik yg ingin didampingi oleh semua parti2 lain di Malaysia ini termasuklah DAP dan PAN bagi mencapai cita2 mereka.

Oleh kerana PAS tidak melayani kerenah mereka, maka berbagai fitnah dan tohmohan buruk yg dilemparkan oleh mereka. Seperti TGHH bodoh berpolitik, PAS ingin berUG dengan UMNU, PAS parti dedak RM90 juta, dan PAS macam2 lagi semuanya buruk dan jahat dimata mereka.

PAS tidak melayan kerenah mereka bukan kerana PAS bencikan mereka tapi tidak ada keperluan dan keuntungan dalam melebarkan syiar Islam jika memenuhi permintaan mereka malah akan merugikan Islam.

Sumpah seranah dan maki hamun tidak akan berlaku jika tiada provokasi yg melampau2. Kalau tuan nak tahu percentage maki hamun dalam komen2 pembaca di Malaysiakini lebih tinggi drp page PAS ni. Percentage kat page PAS ni dlm lebihkrang 1% sahaja berbanding MK. sahabat tentu tahu golongan manakah yg menjadi peminat MK.

Monday, July 17, 2017

This gel is stronger than steel



CNN
58 mins
This gel is stronger than steel -- and it could revolutionize some medical treatments http://cnn.it/2tiEjmr

My name is Islam


My name is Islam (Poem)
Let me, introduce myself.
My name, is Islam.
The root word of peace- salam,
Or even salema- meaning submission.
Which to a Muslim, is like his tuition.
It’s his ticket in,
But before I begin,
Let me greet you, like I’m supposed to do,
So Assalamu alaikum, may peace be upon you!
You know? It’s kinda’ funny…
I’m accused of oppressing, when really I’m oppressed.
I’ve become on the list of things to detest.
I’m screamed in rage, in almost every protest,
& I’ve become the “red scare“, a “threat to the west“.
You see?
If you look at me, and all my obligations,
You’ll see why I have such a great population,
It’s cause there’s the motivation,
And that sense of inspiration,
That keeps “Muslim” as their occupation.
To me, being a good Muslim means being a good person.
’cause I’ll never ask you to kill or to slay,
Or to lie at least 5 times a day.
I’ll never ask you steal, or to hate,
Or to swear or discriminate.
I actually tell you to smile to everyone you see,
Cause a smile’s the best form of charity.
I tell you to not smoke and not to drink,
To stay clean and take showers so you simply don’t stink.
I tell you to care for animals and treat them with care,
So yes, I’m against animal testing & abuse in case you weren’t aware.
I tell you to treat those who treat you bitter…better.
I tell you not to be mad at someone for more than 3 days,
I tell you to respect women and lower your gaze.
I tell you that paradise lies under the feet of your mother,
I tell you to passionately love your significant other.
I tell you to never mistreat your wife!
I mean…if I tell you to care for animals, then what about the love of your life?
I tell you to be precious, and save yourself for the “one”.
So you don’t keep giving yourself away…till you’re literally done.
I tell you to be moderate and that balance is key,
Just in the middle is the perfect place to be.
I tell you to excel in all that you do,
From that essay to that slam-dunk too!
I tell you to clear your ignorance and to never judge,
To love for your bro what you love for yourself; & to never hold a grudge.
I tell you how to be a good person. A person of peace, and a person of love.
-& They say I’m a terrorist,
An extremist.
And you know what? I am.
I am a terrorist; I terrorize terror,
I kill injustice to make this world fairer.
I am an extremist; I am extremely kind.
So beware of my extreme benevolence, to all of mankind.
Yes, there are those who kill and bomb in my name,
But if I don’t approve, then why am I to be blamed?
In every religion, you’ll find those who abuse it,
Thinking they have a permit,
To do wrong.
A religion maybe perfect, but the followers may not be.
So when mine commit mistakes, don’t blame it on me.
I give what I got, and what I got is good.
So if they do otherwise…they misunderstood.
& I’m not here to preach, I’m only here to teach.
I’m a professor in politics, economy and sociology.
In manners and etiquette, I got my PHD.
To all my teachings, I have two sources.
The book of God, and the words of the prophet are my resources.
I teach for free and to whoever desires to learn,
It’s all for the sake of Allah, I ask for nothing in return.
& Listen,
I’m not here to convert, but just to clear misconceptions.
With the way I’m viewed and my common perception.
Because yes, it hurts when I’m literally abused,
By some, who do it for pleasure, just to be amused.
& By some, who just follow the “trend” cause they’re clearly confused.
In a nutshell, my name is Islam,
And everything I do, goes back to Salam… peace.
& so as your prof, I need to make sure you pass this test called Life.
-4:10
9 Views

Ads1