Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Wednesday, November 21, 2018

di zaman najib melayu dibenci, di zaman PH, Islam di benci

di zaman najib melayu dibenci, di zaman PH, Islam di benci. Sudah lengkap agenda depa. Mereka berjaya mencipta persepsi yg akhirnya ramai melayu Islam termakan dakyah mereka.
bangsa mereka tetap gah dan terus menyayangi bangsa sendiri, manakala bangsa kita, sayang terhadap bangsa sendiri kian menipis.
sudah kerap kita perhatikan. bila bangsa mereka membuat silap dan salah, mereka sembunyikan... tidak viralkan.... bila saja bangsa kita buat sikit saja salah dan silap terus diviralkan, diperbesarkan. malah bertambah malang lagi, bangsa kita sendiri menambah nambah dan perburukkan lagi ... tahniah bangsaku .. tahniah !!!
kita tak menyalahkan mereka. memang itu sepatutnya dilakukan.
mereka menjaga maruah bangsa mereka. dlm pada itu, mereka tidak sepatutnya coba menghina bangsa lain.
kita sepatutnya menjaga maruah bangsa sendiri disamping tidak menghina bangsa lain.
tutup segala fitnah dan mihnah sepertimana satu keluarga bersatu menjaga nama baik keluarga mereka. tutup semua keburukan keluarga, jangan diketahu org luar. keburukan patut dibincang sesama keluarga saja .
itulah adap dan peraturan yg perlu kita pelajari dan pertahankan. mereka mampu pertahan prinsip ini, kenapa tidak kita ? kenapa ?
Rata rata bangsa di dunia terutama yahudi mempertahan prinsip ini. keburukan mereka, mereka sembunyikan demi menjaga "maruah" (walaupun perangai macam pelaq org kedah kata)
sekarang ni dah jadi trend... bila org melayu islam buat salah dan silap... org kita sendiri yg viralkan dan burukkan. sepatutnya sembang dengan org kita cukuplah, tok sah dok bagi org luar tahu !
kalau keburukan keluarga dia sendiri, tahu pula dia sembunyikan !!!!!
semakin tinggi belajar semakin hancur adap sopan tak reti menjaga maruah bangsa dan agama. org kita dah keliru dan tak tahu sempadan dan hukum hakam.
org lain menjaga maruah ketua agama dan sami mereka, org kita asyik menjaja maruah ulama mereka sendiri.
apa nak jadi ???????

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej