Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Tuesday, March 26, 2019

Jack Ma "Slaps" Pakatan Harapan

Jack Ma "Slaps" Pakatan Harapan
Jack Ma menambah lagi bahawa orang Cina tidak lagi mempercayai Malaysia kerana kerajaan tidak menghormati perjanjian yang ditandatangani itu dan orang asing tidak lagi merasa aman melabur di Malaysia
Lim Guan Eng seolah-olah berfikir bahawa skandal 1MDB lebih besar daripada kejatuhan Enron sebanyak RM354 bilion. Tidak, 1MDB tidak runtuh. Ia meminjam RM30 bilion berbanding aset bernilai RM51 bilion dan menjadi tumpuan berterusan. Tetapi kepada Guan Eng inilah sebabnya Malaysia tidak mempunyai wang.
Walau bagaimanapun, Lim Guan Eng dan Tony Pua bertemu dengan Jack Ma di Hong Kong baru-baru ini dan bercakap kepadanya tentang keutamaan Malaysia dalam memerangi rasuah dan inilah sebab mengapa orang Cina harus datang ke Malaysia dan melabur di Malaysia
Jack Ma yang kesal ini merasa bahwa Guan Eng dan Tony Pua bertindak merendahkannya dan dia menunjukkan bahwa Guan Eng sendiri telah terlibat dalam banyak skandal dan telah dituduh melakukan korupsi.
Jack Ma menambahkan bahwa orang Cina tidak lagi mempercayai Malaysia karena pemerintah tidak menghormati perjanjian yang ditandatanganinya dan orang asing tidak lagi merasa aman berinvestasi di Malaysia.
Jack Ma kemudian memberi tahu Guan Eng dan Tony Pua bahwa dia tidak ingin berurusan dengan Pemerintah Malaysia
- Raja Petra Kamarudin
Comments

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej