Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, February 8, 2019

Statement sebelum langgar bai'ah... selepas langgar bai'ah ... kenyataan semuanya ke laut

Statement sebelum langgar bai'ah... selepas langgar bai'ah ... kenyataan semuanya ke laut !

Pasaipa ? Sila rujuk .....

DALIL-DALIL AL QURAN MENYAMAKAN MANUSIA SEPERTI BINATANG APABILA MEREKA TIDAK MAHU MENTAATI HUKUM ALLAH

Berikut adalah dalil-dalil AL QURAN yang mana ALLAH telah menyamakan manusia dengan binatang. Bacalah dan fahamilah terjemahan ayat-ayat di bawah mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan seperti ini.

“Dan kalau Kami menghendaki, sesungguhnya Kami tinggikan (derajat)nya dengan ayat-ayat itu, tetapi dia cenderung kepada dunia dan menurutkan hawa nafsunya yang rendah, maka perumpamaannya seperti anjing jika kamu menghalaunya diulurkannya lidahnya dan jika kamu membiarkannya dia mengulurkan lidahnya (juga). Demikian itulah perumpamaan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah (kepada mereka) kisah-kisah itu agar mereka berfikir.” (Al-A’raf: 7:176).

“Dan sesungguhnya telah kamu ketahui orang-orang yang melanggar diantaramu pada hari Sabtu lalu Kami berfirman kepada mereka: “Jadilah kamu kera yang hina.” (Al-Baqarah 2: 65).

Katakanlah: "Mahukah, aku khabarkan kepada kamu tentang yang lebih buruk balasannya di sisi Allah daripada yang demikian itu? Ialah orang-orang yang dilaknat oleh Allah dan dimurkaiNya, dan orang-orang yang dijadikan di antara mereka sebagai kera dan babi, dan penyembah Taghut. Mereka inilah yang lebih buruk kedudukannya dan yang lebih sesat dari jalan yang betul". (Al-Maaidah 5:60)

Perumpamaan orang-orang yang mengambil pelindung-pelindung selain Allah adalah seperti labah-labah yang membuat sarang (untuk menjadi tempat perlindungannya); padahal sesungguhnya sarang-sarang yang paling reput ialah sarang labah-labah, kalaulah mereka orang-orang yang berpengetahuan. (Al-'Ankabut 29:41)

Sesungguhnya Allah tidak malu membuat perbandingan apa sahaja, (seperti) nyamuk hingga ke suatu yang lebih daripadanya (kerana perbuatan itu ada hikmatnya), iaitu kalau orang-orang yang beriman maka mereka akan mengetahui bahawa perbandingan itu benar dari Tuhan mereka; dan kalau orang-orang kafir pula maka mereka akan berkata: "Apakah maksud Allah membuat perbandingan dengan ini?" (Jawabnya): Tuhan akan menjadikan banyak orang sesat dengan sebab perbandingan itu, dan akan menjadikan banyak orang mendapat petunjuk dengan sebabnya; dan Tuhan tidak akan menjadikan sesat dengan sebab perbandingan itu melainkan orang-orang yang fasik; (Al-Baqarah 2:26)

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai. (Al-A'raaf 7:179)

Daripada ayat-ayat di atas kita dapat melihat ALLAH bukan sahaja menyamakan sesetengah manusia ini dengan binatang tetapi ada di antara mereka diubah terus menjadi binatang seperti kera dan babi disebabkan kesalahan berat yang mereka lakukan.

Takwil peristiwa berkaitan binatang yang pernah saya buat sebelum ini dan mengaitkannya dengan individu tertentu dari kalangan bukan Islam, orang munafik dan dajjal adalah sesuatu yang mempunyai asas di dalam AL QURAN dan tidak bertentangan dengan maksud AL QURAN. Mereka ini sememangnya mempunyai ciri yang dinyatakan dalam ayat-ayat di atas.

Ada di antara takwil yang pernah saya buat itu benar-benar telah terbukti. Manakala takwil yang belum berlaku hendaklah kita bersabar tunggu dan lihat nanti. WALLAHU a’lam, Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej