Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Thursday, August 1, 2019

Perangkap iblis


Bulu roma terpacak dengan sendirinya. Seperti ada kelibat-kelibat aneh yang terasa berlalu dibelakang. Tentu kau tidak akan selesa andainya kau merasakan di kediaman kau ada ‘orang ketiga’ yang menumpang. .
.
Seandainya orang ketiga itu adalah manusia yang nampak dilihat oleh mata kasar mungkin agak kurang merimaskan, tetapi bagaimana pula jika orang ketiga itu tidak kelihatan tetapi selalu ada memerhatikan kau dan mengganggu tugas seharian? .
.
Lebih membimbangkan jika gangguan itu menakutkan kau sekeluarga, maklumlah aku dan sekutuku adalah entiti yang paling kau takuti. Jikalau ada, bagaimanakah ciri-ciri atau tanda-tanda keberadaanku dalam rumahmu? . . .
Pernahkah masakan atau makanan yang kau sediakan selalu dan cepat basi ( rosak), atau kau selalu terdengar seperti bunyi guli jatuh di lantai atau di atas bumbung rumah? .
.
Atau sering kedengaran seperti ada orang mengemas atau menarik perabot di tengah malam, atau sering nampak kelibat atau lembaga hitam di dalam rumah atau penghuni rumah sering merasa seram dan takut apabila berada di dalam rumah? .
.
Mari amati tanda-tanda aku mendiami rumah kediamanmu, mana tahu mungkin kau akan terserempak denganku. (Senyum sinis menampakkan gigi tajam) .
.
1. Pertengkaran atau pergaduhan atau perasaan benci membenci dalam kalangan penghuni rumah sering terjadi. walaupun ianya perkara kecil tetap boleh membawa kepada pertengkaran besar dan berisi dendam kesumat. .
.
2. Kau akan selalu rasa tidak tenteram apabila berada di dalam rumah tetapi kau sendiri tidak tahu apa sebabnya. Bagi orang yang lemah semangat akan selalu berasa takut tinggal berseorangan dalam rumah tanpa sebab yang munasabah. Itu tandanya, aku ada di dalam rumahmu. .

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej