Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Tuesday, October 15, 2019

Perang Dunia 3 Erdogan Turki menyeru 'Tentera Islam' menyerang Israel di semua pihak

Perang Dunia 3: Erdogan Turki menyeru 'Tentera Islam' menyerang Israel di semua pihak
Presiden TURKI Recep Tayyip Erdogan dan Partai Keadilan dan Pembangunannya (AKP) telah mengumumkan bahawa mereka mahu mewujudkan "tentera Islam" untuk berperang melawan Israel, telah diturunkan.
Kurang dari sebulan yang lalu, bercakap di negara Turki itu, Yeni Şafak, melancarkan satu artikel untuk Erdogan bertajuk "Panggilan untuk tindakan segera" dan di laman web akhbar itu yang bertajuk "Bagaimana jika tentera Islam terbentuk terhadap Israel?"
Ia menyeru 57 negara anggota Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) untuk membentuk tentera bersama serentak menyerang Israel dari semua pihak.
Artikel itu berkata: "Jika negara anggota OIC bersatu secara tentera, mereka akan membentuk tentera terbesar dan paling komprehensif di dunia.
"Jumlah askar aktif sekurang-kurangnya 5,206,100, manakala anggaran pertahanan akan mencapai kira-kira $ 175billion (£ 124billion)
Ini disertai oleh peta interaktif yang menyediakan pembentukan angkatan tentera untuk serangan Islam bersama ke atas Israel.
Artikel itu memberikan perincian tambahan rencana itu, dengan mengatakan: "Diperkirakan 250,000 tentera akan mengambil bahagian dalam operasi pertama yang mungkin.
"Pangkalan darat, udara dan pangkalan tentera negara anggota yang terletak di kawasan paling kritikal akan digunakan.
"Pangkalan bersama akan dibina dalam tempoh yang singkat ... Ada 500 tangki dan kenderaan berperisai, 100 pesawat dan 500 helikopter serangan dan 50 kapal untuk menggerakkan dengan cepat."
Erdogan tidak menafikan sokongannya terhadap laporan itu dan telah beberapa kali mengatakan bahawa dia ingin membangkitkan Empayar Uthmaniyyah.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej