Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, October 18, 2019

Politik Malaysia bakal "Meletup"

politik org melayu sentiasa bercakaran sesama..politik org sebelah sentiasa menuntut hak mereka & bersatu hati..
Jarang sgt pemimpin melayu kehadapan mempertahankn bangsa mereka serta agama mereka..melain slogan melayu pemalas yg selalu kita dengar..
Jadi jangnlah berharap sgt kerajaan lemah ini akan memertabatkn bangsa sendiri..
cukupla sekali tersilap pilih..


Politik Malaysia bakal "Meletup"
DAP Kehilangan Sokongan Cina - Mereka Perlu buang Mahathir Untuk Memulihkan kepercayaan org Cina
Sentimen / semangat org Melayu kini sangat tinggi, terutama sejak tahun ini. Kebanyakan orang Melayu menganggap diri mereka sebagai orang Melayu dan / atau orang Islam yang pertama dan rakyat Malaysia yang kedua. Dan kebanyakan orang Melayu berpendapat bahawa bangsa dan agama mereka diserang oleh orang bukan Melayu. Sama ada persepsi yang betul atau salah itu tidak penting. Yang penting adalah persepsi ini.
Pada tahun 1978, Lim Kit Siang menerbitkan buku bertajuk "Time Bombs in Malaysia". Hari ini, bom janga itu akan benar benar berlaku ?
Banyak perkembangan sejak pilihan raya umum Mei 2018 telah mempercepatkan proses itu dan Malaysia akan melihat letupan terbesar dalam sejarah sejak pencerobohan Jepun pada 8 Disember 1941, dan jauh lebih besar daripada rusuhan kaum 13 Mei 1969.
Pelabur asing dan pengurus dana telah mengelaskan Malaysia sebagai negara yang tidak stabil. Terdapat banyak ketidakpastian dan bangsa dan agama yang menganggap Malaysia dianggap negara berisiko tinggi. Inilah sebab utama ekonomi Malaysia menderita, bukan kerana 1MDB, sebagaimana Pakatan Harapan warwarkan.
Pakatan Harapan mengatakan bahawa ekonomi Malaysia menderita kerana hutang RM1.1 trilion yang pernah ditanggung oleh kerajaan terdahulu dan yang kerajaan sekarang perlu membayar balik.
Banyak perkara yang berlaku di belakang sana yang kebanyakan rakyat Malaysia tidak tahu ....
Pertama sekali, hutang itu bukan RM1.1 trilion tetapi hanya RM680 bilion. Kedua, sejak Mei 2018, kerajaan sekarang tidak membayar balik mana-mana hutang itu dan, sebenarnya, hutang negara telah meningkat sebanyak berbilion-bilion lagi sejak itu.
Oleh itu, Pakatan Harapan berbohong dua kali: terlebih dahulu mengenai jumlah hutang dan kedua mengenai kerajaan yang perlu membayar semua hutang tersebut. Hutang sebenar lebih rendah daripada yang dinyatakan ditambah hutang telah meningkat sejak Mei 2018
Bagaimanapun, isu hutang (atau yang 1MDB didakwa menyebabkan semua hutang itu) bukan apa yang membimbangkan pelabur asing dan pengurus dana. Ia adalah ketidakstabilan politik (isu penggantian yang menjadi salah satu daripada masalah ketidakstabilan) dan kemungkinan sangat kuat untuk berlomba dan / atau perang agama di Malaysia.
Ada yang mengatakan kemungkinan itu tidak mungkin. Tiada yang mustahil. Dan jika kaum terus menentang satu sama lain, seperti apa yang sedang berlaku sekarang, maka mustahil mungkin sangat cepat.
DAP sedang bekerjasama dengan Sarawak Report mengenai serangan baru terhadap Perdana Menteri Tun Dr Mahathir dan kroninya di Sabah dan Sarawak
Terlalu banyak kejadian telah timbul sejak Mei 2018 yang membuktikan orang bukan Melayu menolak sampul surat itu untuk menguji air untuk melihat sejauh mana mereka boleh pergi. Ini tidak disedari dan Kongres Derma Melayu "6 Oktober 2019 hanyalah satu daripada serangan balik kepada serangan orang bukan Melayu terhadap orang Melayu.
Orang Cina berpendapat bahawa mereka selamat dan terlindung dari sebarang bahaya fizikal dari orang Melayu seperti yang berlaku pada Mei 1969. Jika orang Melayu merosakkan orang Cina seperti pada Mei 1969 - maka Singapura, China dan / atau AS akan langkah masuk dan akan menghantar tentera mereka untuk membantu orang Cina. Singapura sahaja, dengan kekuatan ketenteraannya, boleh memukul orang Melayu.
Jika orang Cina di Malaysia berfikir bahawa tentera Singapura, China dan / atau AS akan melupuskan rakyat Malaysia bukan Melayu, dan jika ada apa-apa yang berlaku tentera asing akan berada di depan Malaysia dalam masa beberapa minit, maka orang-orang Cina ini lebih naif daripada kami fikir. Kenapa ini tidak berlaku apabila jutaan orang Cina dibunuh di Indonesia, Vietnam, Kemboja, dan lain-lain ??????
DAP kehilangan sokongan China sehingga mereka perlu menyingkirkan Mahathir untuk mendapatkan kepercayaan Cina
Dan jangan lupa bahawa orang Cina Malaysia menyokong Kuomintang melawan Tentera Merah dan kini menyokong orang Cina di Hong Kong melawan Tanah Besar China. Dan adakah bukan orang Cina Malaysia yang menuduh China bekerjasama dengan Umno untuk menipu Malaysia? Jika China menghantar tenteranya, ia akan membantu orang Melayu memukul Cina Malaysia.
Tidak, sejauh China bimbang, orang asing asing adalah warga asing, bukan warga China yang tinggal di luar negara. Rakyat Malaysia lebih baik mendapatkan ini melalui kepala tebal mereka. Jika orang Cina Malaysia memutuskan untuk mengambil orang Melayu, mereka sendiri dan tidak akan ada tentera daratan Cina, Singapura atau Amerika untuk membantu mereka.
Sentimen nasionalis Melayu kini sangat tinggi, terutama sejak tahun ini. Kebanyakan orang Melayu menganggap diri mereka sebagai orang Melayu dan / atau orang Islam yang pertama dan rakyat Malaysia yang kedua. Dan kebanyakan orang Melayu berpendapat bahawa bangsa dan agama mereka diserang oleh orang bukan Melayu. Sama ada persepsi yang betul atau salah itu tidak penting. Yang penting adalah persepsi ini.
Orang Cina Malaysia memainkan mangsa dalam insiden anti-Melayu Universiti Malaya tetapi di China mereka akan mengalami nasib yang lebih buruk
Contoh dan kejadian terlalu banyak dan kita tidak perlu pergi ke butiran. Itu seperti cuba membuktikan bahawa air basah. Pada tahun 1969, orang-orang Cina telah menewaskan kerana tentera dan polis terlibat dan mereka mengambil sisi orang Melayu, atas alasan yang jelas. Hari ini, kerana Pakatan Harapan mengawal kerajaan, kaum Cina berfikir tahun 1969 tidak boleh diulang.
Itu, sekali lagi, sangat naif orang Cina memikirkannya. Apabila masalah letusan dan darah mula mengalir di jalanan, orang Melayu dalam perkhidmatan keselamatan dan tentera akan keluar mempertahankan orang Melayu. Adakah anda fikir tentera Cina akan menahan diri di Hong Kong hanya kerana Honkies adalah "rakan Cina"? Apabila Beijing memberikan perkataan itu, para pengacau di Hong Kong akan mengalami nasib yang sama seperti yang berlaku di Tiananmen.
DAP telah melepasi garisan itu - tidak sekali tetapi terlalu banyak kali. Isu LTTE akan menjadi kematian DAP. Perkara ini sebenarnya sangat serius dan ia melibatkan sejumlah besar wang. Kerajaan tahu di mana wang itu pergi tetapi soalan yang lebih penting adalah di mana wang itu datang? Itu akan menjadi salah satu bom yang akan meletup.
Buku komik DAP yang telah diedarkan kepada semua sekolah akan menjadi satu lagi letupan besar. Superman Hew Kuan Yau telah melepasi garisan itu berkali-kali sebelum ini, tetapi kali ini beliau telah membuat kesilapan terbesar dalam hidupnya yang mungkin akan merosakkan DAP dan yang akan melecehkan kebanyakan orang Melayu.
Hanya apabila anda fikir DAP telah melakukan perkara yang paling bodoh yang anda boleh fikirkan, mereka pergi dan melakukan perkara yang lebih bodoh. Tidak ada akhir untuk kebodohan DAP. Sudah tentu ini tidak boleh dikaitkan dengan sistem pendidikan Cina di sekolah Cina. Tetapi kemudian anda tidak pernah tahu.
sumber : malaysia today

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej