Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Thursday, January 5, 2017

PAN jadi apa ?

PAN jadi apa?

"Assalamualaikum,,,Membaca artikal PAS jadi saksi DAP anti Islam membuatkan tangan saya gatal nak mengetuk keybox memikirkan apa yang PAN yang ditubuhkan untuk menggantikan PAS sebagai parti Islam yang mesra DAP untuk memartabatkan Islam dengan disokong oleh DAP.Huraian terperinci mengenai sikap DAP yang disaksikan oleh PAS anti Islam membuatkan saya terfikir apa yang PAN nampak dan buat? Apakah PAN sedang berdakwah kepada DAP tentang keindahan Islam atau sedang berdakyah untuk menjatuhkan PAS? Maaf cakap kerana PAN tampil mendabik dada mengatakan mereka parti Islam dan PAS sudah tidak relevan serta celaru.

Ketika DAP berkempen berkata Hudud tidak sesuai serta zalim kepada bukan Islam, apa PAN kata?sedangkan ketika dalam PR mereka tidak menentang Hudud ketika Hudud disebut pada PRK Kuala Terengganu hanya untuk orang Islam, juga tak pernah membantah ketika TGHH berkata PAS berhak memperjuangkan Hudud bersendirian tetapi apabila Hudud diwartakan di Kelantan, tiba tiba bangkit DAP dengan sombong memutuskan hubungan dengan TGHH dan mengugut akan membubarkan PR kalau Hudud diwartakan di Kelantan.Ketika itu Gerombolangan PAN masih dalam PAS merancang mengambil alih pentadbiran PAS tetapi gagal, tidak membantah DAP yang kurang ajar dengan Islam sebaliknya bertindak keluar PAS dan menubuhkan parti baru dengan disokong oleh DAP.
Apa PAN buat  untuk Islam?  Kalau sebegitu rupa orang bukan Islam menentang hukum Islam, apa ke jadahnya masih buat baik lagi dan menuduh parti yang mahu memartabatkan hukum Islam itu tidak relevan dan celaru? Hairan sungguh!
Soalannya sekarang betul kah PAN itu parti Islam? atau hanya parti Islam seperti nasi bungus kertas minyak? Menjelaskan Islam nasi bungkus kertas minyak dan Islam nasi minyak mungkin tepat untuk PAN sebab nasi yang dibungkus kertas minyak tak akan jadi nasi minyak sampai bila bilapun.Sebab itu jugalah PAN tak akan jadi saksi DAP anti Islam sebaliknya akan bersama DAP untuk mempromosikan Islam nasi bungkus kertas minyak yang sesungguhnya mesti ditolak oleh setiap seorang yang mahu menjadi hamba ALLAH yang dikasihi dan disayangi ALLAH.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej