Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Wednesday, September 25, 2019

Hadis qudsi Dan sesungguhnya sekelian hamba jika ia mentaatiku, nescaya Aku akan menjadikan hati pemimpin mereka berbelas kasihan kepada mereka



Firman Allah di dalam hadis qudsi: Akulah Allah, tiada Tuhan melainkan Aku. Aku Penguasa Segala Kerajaan dan Raja Dari Segala Raja. Hati sekelian pemimpin adalah di dalam gengaman-Ku. Dan sesungguhnya sekelian hamba jika ia mentaatiku, nescaya Aku akan menjadikan hati pemimpin mereka berbelas kasihan kepada mereka. Dan sesungguhnya jika hamba-hamba itu menderhakai-Ku, nescaya Aku akan jadikan hati pemimpin mereka keras dan zalim, lalu menimpa ke atas mereka berbagai siksa. Maka jangan kamu bersusah payah mendoakan (kejahatan) ke atas pemimpin-pemimpin (lantaran kejahatan mereka). Kerahlah diri kamu untuk memperbanyakan zikir dan taqarrub (beribadah) kepada-Ku, nescaya Aku akan lindungi kamu dari kejahatan pemimpin-pemimpin.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej