Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Saturday, March 21, 2020

Wahai Manusia Durjana Sekeping Surat Dari Sang Kelawar kepadaku

 · 
Public
Public
*Wahai Manusia Durjana*
Sekeping Surat Dari Sang Kelawar kepadaku...
Aku dipanggil KELAWAR dan aku memiliki satu keistimewaan hasil kurniaan sang Maha Pencipta untuk diriku yg hina ini...
Dalam diriku mengandungi ratusan kuman penyebab berbagai penyakit, seperti virus anjing gila , virus Ebola, virus Korona dan berbagai virus-virus lain yang boleh mematikan hidupan lain...
Sumbanganku kepada umat manusia adalah mengumpulkan virus-virus ganas dan menyimpan kedalam diriku agar tidak bertaburan di luar alam dan mengganggu keselamatan umat manusia.
Aku menyedari seluruh tubuhku adalah tempat tinggal racun, maka aku rela tinggal di lubang-lubang gua yang gelap dan dingin jauh dari penempatan manusia...
Dengan memencilkan diriku selama ribuan tahun, semua virus itu aku simpan dan kunci rapat-rapat didalam badan generasiku zaman berzaman agar tidak memudaratkan manusia....
Apabila malam menjelma baru aku keluar mencari makanan dan subuh kembali kerumahku dalam kesepian dan kegelapan gua agar tidak terserempak dengan manusia...
Bahkan dengan sengaja aku menampilkan wajahku yg seram dan mengerikan, agar manusia menjauhiku dan tidak menyentuhku lansung...
Akan tetapi tidak pernah aku bayangkan bahawa umat manusia masa kini tidak dapat menjaga nafsu serakah dan kegilaan memakan makanan yg melampaui batas norma manusia...
Wahai umat manusia, tahukah kalian jika diriku ini dirobek dan dimakan, maka seluruh virus petaka yg mmg kusimpan dalam tubuh ini akan berhamburan keluar menjerat kalian sendiri...
Kalian menjadikanku sebagai santapan yang lazat dan mewah, tapi virus-virus bahaya di tubuhku akan kehilangan tempat tinggalnya.
Virus-virus ini perlu mencari rumah baru bagi mereka dan tubuh anda semua penuh dengan lemak dan daging, bukankah itu merupakan tempat yang sesuai untuk mereka tinggal..ketahuilah tubuh manusia diciptakan tidak sesuai untuk menerima tetamu virus ini sbg tempat tinggal mereka tetapi ia akan bertindak balas mengundang pelbagai penyakit berjangkit yg akan memusnahkan manusia itu secara beramai-ramai...
Aku hanya mengeluh dengan penuh penyesalan. Seluruh jerih payahku menjaga keselamatan manusia selama ini pada akhirnya dirosakkan oleh tangan2 mereka yg melampaui batas kemanusiaan..
Aku hanya mamalia kecil yg hanya dapat membantu manusia menyeimbangkan Hukum Alam dan seterusnya melindungi umat manusia itu sendiri dari virus2 yg berbahaya...tetapi kenapa manusia sendiri memilih jalan yg salah dengan memakanku....
Aku ingin menyampaikan bahawa kehidupan manusia haruslah harmoni dan menghormati dengan alam. Manusia sebenarnya adalah mahkluk kecil di dalam alam semesta ini. Jangan lah manusia beranggapan bahawa dengan tercipta sebagai manusia ,maka tidak ada yang perlu ditakuti, sehingga mengganggap diri yang paling hebat dan berkuasa.
Hukum Alam sangat adil, saat engkau tidak menghargai kehidupan mahkluk lain...maka bala bencana dan malapetaka sudah diambang mata dan anda harus membayarnya dengan kesakitan dan kematian...
Akhir sekali masih inginku ingatkan pada manusia, bahawa surat ini tidak mewakili hanya untuk diriku sebagai kelawar, tapi mewakili juga para Ular, babi, Tikus, anjing dan seluruh haiwan yg tidak boleh dimakan di Alam semesta ini....
Tuhan telah menciptakan ribuan jenis makanan yg boleh dimakan tanpa mengundang penyakit...haruskan kalian menongkah arus untuk memakan makanan yg menghapuskan generasi manusia kalian itu sendiri...Fikirlah anugerah dan larangan tuhan itu ada hikmahnya....

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej