Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Wednesday, September 23, 2020

Ada setengah org mengajak para ulamak berada dlm zone tak perparti

Ada setengah org mengajak para ulamak berada dlm zone tak perparti. Sbb kalau berparti maka ulamak bias kepada partinya.

saya nak tanya kalau lah ada pilihanraya, ulamak tak berparti ni nak undi parti apa?.tak mengundi? bermakna anda tak berpolitik. Tak berpolitik tu sunnah Nabi mana?.

ooo katanya ulamak nak pilih jalan berdakwah sahaja. Baik..saya nak tanya. berdakwah tu tujuannya nak kemana?.tentulah untuk mendaulatkan Islam. soalnya mcmana nak daulatkan Islam tanpa kuasa politik?.

oooo..katanya Ulamak2 silam berjaya mewujudkan kerajaan Islam di Melaka melalui dakwah dlm istana Melaka. takde pun berparti2. Saya nak tanya..sejarah itu bukan ke tahun 1405. Masa itu pemerintah beraja secara mutlak kan?..takde sistem Raja berpelembagaan. sekarang dlm sistem demokrasi berparlimen. Parlimen lah kuasa pemutus. mcmana nak kuasai parlimen kalau berpolitik pun tidak.

Alasan apa lagi untuk mengajak ulamak lari dari PAS. Tanpa mereka sedar bila ulamak tidak menguatkan PAS bermakna mereka memberi laluan kpd DAP dan parti2 sekular untuk berkuasa. Tahukah anda PAS ada lah benteng pertahanan untuk menyekat kuasa ideologi komunis,libral,plural dan sekular sampai ke Parlimen. sebagaimana fahaman Ahlu Sunnah wal Jamaah itu menjadi benteng kepada wahabi,syiah,muktazilah,qadariyyah,jabariyyah dan mujassimah dari menguasai ummat Islam.

jadinya..jgn kamu jaga satu pintu dari pintu2 benteng pertahanan Islam tapi dlm masa yg sama kamu robohkan tembok benteng itu sendiri.

UMS
pengerusi
Pertubuhan Muafakat Pondok SeMalaysia.

Ooo ..
Cc: Encik Kenangan MatRais Bahari

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=327147458395199&id=100032998420340

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej