Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Tuesday, September 29, 2020

Panduan dr Tghh - jgn tinggal bukit uhud demi harta

Buat MN @ PN

Catatan di bawah ambillah ibrah teladan buat pemuda-pemuda mahupun yang tua... Bicara, herdik dan saling berbalas secara terbuka bakal memedihkan hati masing².

Ketika Arab Spring berlaku, TGHH menolak kebangkitan Rakyat Syria Sunni 95% di Syria bagi menjatuhkan pemerintah Syiah Syria yang hanya 5%. Beliau menongkah arus kerana melihat bahaya di hadapan dan musuh di sekeliling yang sedang menunggu. Namun kebangkitan terus juga berlaku di atas semangat muda dan tanpa ilmu. Akhirnya 95% drp rakyat Syria sunni tersebut menjadi pelarian tanpa negara dan Syria musnah hingga kini. Yang dikejar tidak dapat dan yang dikendong keciciran. Berhati2lah dengan jarum2 musuh, ketamakan dan sebagainya. Fikirlah tentang ummah. Janganlah kita menyambung tangan2 hitam  dan lidah2 musuh.

Ingatlah pesanan Rasulullah agar tidak meninggalkan Bukit Uhud bagi merebut Harta peninggalan musuh apabila menang kerana musuh akan melakukan serangan semula. Namun ada yang degil meninggalkan Bukit Uhud bagi merebut harta peninggalan musuh. Akhirnya musuh menyerang balas hingga  kucar kacirkan tentera Islam dan ramai yang tercedera dan terbunuh. Akhirnya di mana sekarang pemuda² Syiria - Pelarian serata dunia.

W. Aklam

Petikan dari Ibnu Yaman

TIGS
https://www.facebook.com/275464012898189/posts/1009137632864153/

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej