Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Monday, June 26, 2017

Bajingan ni telah membantu Bani Saud mengambil alih kuasa di Hijaz dari kabilah Ar-Rashid dan seterusnya merampas Makkah dan Madinah.


Lwrence of Arabia atau T.E.Lawrence.
Bajingan ni telah membantu Bani Saud mengambil alih kuasa di Hijaz dari kabilah Ar-Rashid dan seterusnya merampas Makkah dan Madinah.
Bajingan ini juga memimpin beberapa serangan ke atas konvoi bantuan makanan dan bekalan yg dihantar oleh pemerintah Uthmaniah Turki dari Istanbul. Puak2 Saud dgn bajingan ini telah beberapa kali menyerang keretapi Hijaz di kawasan Tabuk.
Bani Saud ini asalnya bersekutu dgn Bani Hashim di bawah pimpinan Sherif Hussein utk menewaskan Uthmaniah setelah termakan dgn dakyah Britain bahawa Arab sepatutnya diperintah oleh Arab, bukan bangsa Turki.

Bila dah berjaya tewaskan Turki akhirnya Bani Hashim tertipu dan hanya diberi kawasan kecil yg miskin yg kini dipanggil Jordan.

Akhirnya Uthmaniah pun tewas dan wilayah yg diperintahnya terlepas satu persatu. Disebabkan kelemahan dalaman, Sultan yg asyik mabuk dlm istana dan sibuk melayan gundik dlm Harem, serta peranan golongan Turki Muda pimpinan Mustafa Kamal akhirnya Sultan diguling dan tamatlah sistem khalifah Islam yg diasaskan sejak zaman khulafa Arrasyidin. Ini antara peranan Lawrence of Arabia dgn ketua Bani Saud pada awal abad ke20 dulu.

Kini 100 tahun kemudian dtg pula Trump of Arabia ke Saudi setelah dipelawa oleh ketua Bani Saud ni. Hasil lawatan ini Saudi dan sekutunya memboikot saudara mereka Qatar, sebuah negara proksi Amerika yg terkaya di dunia.

Hasil lawatan bajingan ini juga menyaksikan Muhammad bin Salman dilantik sbg putera mahkota Saudi yg bakal menggantikan Raja nanti. Muhammad inilah yg mengetuai tentera Saudi dan sekutunya dlm perang di Yemen, menyembelih saudara seIslam kita di sana dan membumi hanguskan Yemen yg sedia miskin.

Hasil lawatan bajingan ini juga dua hari lalu 16 jet pejuang Israel mendapat hak mendarat di Saudi, dan Mesir menyerahkan sebuah pulaunya berdekatan Suez kpd Saudi. Saudi akan gunakan pulau ini utk beri laluan laut sbg akses pelayaran kpd kapal2 Israel.

Ternyata tujuan hakiki adalah utk hapuskan Hamas hingga ke akar umbi. Sehari sebelum Idilfitri seorang suicide bomber meletupkan diri di luar Masjidil Haram.

Angkasa teroris mana ni? Saudi akan tuduh Qatar, Syria atau Hamas. Kenapa bukan IS? Sbb IS adalah gerobolan teroris bikinan dan belaan pakatan Saudi-Israel-US. Sbb itu IS tak pernah serang Israel dan saudaranya Saudi.

Kini keluarga istana Saud berpecah kerana isu lantikan putera mahkota. Mungkinkah tragedi di masjidil Haram kelmarin itu berpunca daripada ketidakpuasan hati ini? Arab Saudi ni memang bodoh. Janganlah nak membodohkan semua orang...

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej