Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Thursday, June 29, 2017

Dialog spontan PAN VS PAS selepas tengok keratan akhbar...!

Dialog spontan selepas tengok keratan akhbar...!

DIALOG 1
Tokwan : Awat hang ikut masuk pan.
Pan : sbb Hadi nak bawa PAS masuk umno.
Tokwan : PAS dah masuk umno dah ka?
Pan : belum lagi. Tak lama lagi masuk la tu.
Tokwan : kalau PAS tak masuk umno lagi, pasaipa hangpa dah keluar parti?
Pan :.........  ( nape aku tak blh pikir yee )

=================================

DIALOG 2
Tokwan : Awat hang ikut masuk pan.
Pan : sebab Hadi nak bawa PAS masuk umno.
Tokwan : PAS dah masuk umno dah ka?
Pan : Belum lagi.
Tak lama lagi masuk la tu.
Tokwan : Jadi hangpa keluar parti awal sangat pasaipa?
Pan : Sebab PAS putuskan tahaluf dengan dap.
Tokwan : Oo.. Jadi hangpa nak ikut sayang sangat depa tu yang menentang Islam dan tinggalkan ulama2 dalam PAS yang nak prinsip Islam tertegak hanya kerana syak PAS nak masuk umno.
Pan :......... (napelah aku nak lawan ulama)

DIALOG 3
Tokwan : Awat hang ikut masuk Pan.
Pan : sebab hadi UG dengan Umno.
Tokwan : Pas dah UG ke tau lawan Umno PRU ni?
Pan : memang Pas lawan umno tapi nanti UG lah.
Tokwan : Kalau dah tahu Pas lawan umno dari dulu yang hang nak bagi menang umno buat apa?
Pan : (iya gak aku kena tipu ke selama ni)

DIALOG 4
Tokwan : Awat hang ikut masuk Pan.
Pan : sebab hadi dapat 90juta.
Tokwan : dah dibuktikan bersalah ke fitnah?
Pan : semua pemimpin PH cakap camtu.
Tokwan : Dsai liwat tu fitnah ke betul?
Pan : rasanya fitnah tu sebab tu dulu saya bersama dengan Pas tolak Madey mahazalim mahafiraun dan sokong pembangkang.
Tokwan : Abistu kau bersama dengan orang2 fitnah ke apa?
Pan : (ya gak nape lah aku mcm tak boleh pikir terus aku hentam hina fitnah sana sini)

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej