Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Saturday, September 16, 2017

Dari seorang netizen yang berang bila Mufti Cap Ayam ni bersuara!

Laksana bunga dedap, merah sungguh berbau tidak?

1)adakah selaku mufti, kewujudan maahad taafiz, sekolah agama persendirian yg di katakan "bercambah" menyebabkan mata tuan mufti menjadi senak dan menjadi tidak selesa?


2)kenapa tuan mufti suka gaul isu yg berbeza mcm nasi kerabu? kes penyeksaan, kematian di kerabukan bersama kes kebakaran.. tuan mufti tahu tak.. kes buli sehingga membunuh berlaku di institusi pendidikan milik kerajaan bukan sahaja berlaku di peringkat sekolah, bahkan di universiti pun ada.. kenapa mesti bias? 

3)adakah ustaz2 yg mengajar di pondok taafiz madrasah yg di katakan tak cukup sifat ini memaksa para ibu bapa hantar anak mereka belajar di situ? Adakah mata para ibu bapa tersebut buta bole tak menilai terlebih dahulu keaadaan pusat pendidikan tersebut sebelum start kereta n terus blahhh... dan lepas tanggungjawab anak tersebut pada bahu pihak taafiz? 

4)apa tujuan ko pertikaian keupayaan tenaga pengajar di madrasah pondok di bangkitkan seolah2 ko sorang reti bahasa arab n handal pula berbahasa inggeris?

5)saranan ke sekolah agama milik kerajaan??? wahhh sedar la sikit kalu budak tu lulus atas tong.. takkan di pandang di ambil si budak tersebut masuk yang kerajaan punya... pondok2 taafiz nie lah berusaha setengah mati keluar anak tekak ustaz nak bagi budak jadi cerdik supaya kelak blh bagi cerah pada masyarakat... nak harap lepasan kerajaan? Makan gaji duk membuncitkan perut ajer lol!

6)yang ko gebang ada pemilik taafiz hidup mewah dan seleweng hasil wang derma bagai tu, tolong buat report pada badan berkuasa untuk tangkap dan di hukum setimpalnya... kalu stakat sinikal, beriman pula dengan khabar angin.. baik toksah sembang... 

7)dah tahu serba dhaif, bantu la.... ko mufti ketua agama negeri takkan jadi tukang kondem ajer? Mana karisma ko? 

8) isu bantai sesama sendiri laju jer ko sental, kes LGBT berarak kat ibu kota mintak tuntutan depa di ruang.. awat ko senyap cam tikus.

Dari seorang netizen yang berang bila Mufti Cap Ayam ni bersuara!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej