Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Wednesday, October 18, 2017

Dobi: Jahat dan busuknya ultra kiasu

JARANG sekali ketua pengarang sesebuah akhbar turut membuat liputan berita-berita semasa, berbanding anak buahnya. Tetapi itulah yang berlaku kepada akhbar ultra kiasu berbahasa Inggeris dan tidak ketinggalan yang berbahasa Cina. Ultra kiasu ini mengambil sepenuh peluang menangguk di air keruh, membuat liputan berita “dobi for Muslim only”.
Beliau memanipulasi setiap peluang dan ruang untuk memburuk-burukkan imej Islam agar penganutnya yang sekular dan liberal semakin jauh daripada Islam, seterusnya meninggalkan Islam (menjadi murtad). Manakala yang bukan Islam semakin membenci Islam, yang selama ini mula mendekati.
Selepas ini, tercapai perancangan busuk nafsu serakah mereka, Islam dianggap sebagai agama yang eksklusif untuk orang tertentu sahaja bukan seperti fitrah keuniversalannya untuk semua. Bertepuk gembiralah mereka, Islam tidak mendapat sambutan dan dianggap sebagai Taliban. Mereka boleh berpesta arak, berpesta zina, berpesta babi, berpesta judi, berpesta hiburan hedonisme, berpesta gay dan berbagai-bagai pesta lagi.
Isu kedai dobi ini adalah isu yang amat kecil dan sangat terpencil, tetapi sengaja diperbesarkan dan disensasikan. Malang sekali jika kita tidak dapat mencium perancangan jahat dan busuknya. Memanglah kenyataan dan tindakan tersebut nampak seperti ekstrem, rasis dan Taliban. Mana tidaknya apabila terpampang papan tanda, “for Muslim only, dan “Mesra Muslim. Dobi ini hanya menerima pelanggan beragama Islam sahaja atas faktor kesucian. Segala kesulitan amat dikesali”. Ini perkara biasa.
baca lagi .... 

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej