Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Wednesday, December 13, 2017

PARTI-PARTI POLITIK YANG MEMUSUHI ORANG MELAYU


POLITIK DI MALAYSIA
PARTI-PARTI POLITIK YANG MEMUSUHI ORANG MELAYU...
Jom Fikir.
SEJARAH negara Malaysia telah membuktikan adanya orang Melayu sendiri yang mengkhianati bangsanya sendiri iaitu BANGSA MELAYU.
Klik:
SELEPAS negara mencapai kemerdekaan mereka sanggup menubuhkan parti politik dengan tidak mematuhi Perintah Allah SWT iaitu:
FIRMAN ALLAH SWT:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَتُرِيدُونَ أَن تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا
Yang maksudnya:
“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi TEMAN RAPAT dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu ?”. [Surah An-Nisaa, 4 : 144].
FIRMAN ALLAH SWT
[Surah Al-Anfaal, 8 : 73]
وَالَّذِينَ كَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِيرٌ
Yang maksudnya:
“Dan orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar."
Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal.422.].
ITULAH PENGAJARAN DARI AL-QURAN.
ADALAH AMAT WAJAR anak-anak orang Melayu menghafal dan memahami maksud Firman-Firman Allah SWT tersebut diajarkan sejak mereka berusia 7 tahun lagi supaya mereka boleh mengenali siapa di seliling mereka Allah SWT telah Adakan syaitan sebagai teman dan bila mereka remjaja mereka sudah boleh menilai parti-parti politik yang Allah SWT telah adakan syaitan yang wajar mereka jauhkan diri supaya bila mereka dewasa mereka tidak terjebak dan terperangkap bersekongkol dengan parti-parti politik yang memusuhi bangsa Mlayu, iaitu bangsanya sendiri.
SEkurang-kurangnya anak-anak orang Melayu sejak mereka remaja lagi mereka juga sentiasa berhati-hati dengan orang KAFIR dan sekiranya mahu bekerjasama dengan orang KAFIR mestilah ikut cara ISLAM iaitu TAHALUF SIASI:
Klik:
http://kerabubersuara.blogspot.my/…/kenapa-umat-islam-perlu…
DI AKHIR ZAMAN ini perlu didengar ceramah dari youtube ini yang bertajuk ISLAM ESCATOLOGY oleh Ustaz Auni:
Iklik:
Bhg. 1:
https://youtu.be/e1_FblUHkEw
Bukan saja kita yang sudah dewasa perlu mendenar dan memahami cermah tersebut bahkan anak-anak yang sudah remaja juga diberikan mendengarnya dan pastikan mereka memahaminya.
SEMOGA dengan itu bangsa Melayu tidak mudah terjebak bersekongkol dengan mana-mana pihak yang menjana AGENDA NAM TIEN.
Klik:
https://youtu.be/1auhd-615K0
.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej