Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Sunday, April 22, 2018

Aku pun bukannya bersetuju semuanya dengan PAS. Tapi tak ada lah aku sinikal attack PAS atas apa apa point yang aku tak setuju

AyobHussin Pulau Keramat shared a post.
4 hrs ·


Fdaus AhmadFollow
22 hrs ·


Aku pun bukannya bersetuju semuanya dengan PAS.

Tapi tak ada lah aku sinikal attack PAS atas apa apa point yang aku tak setuju.

In fact kalau aku buat pun, tak ada lah orang peduli sangat. Ya lah, bukannya aku alim ulama, perhaps sinikal aku tu atas kejahilan.


Tapi aku hairan alim ulama macam Ust RORA sinikal attack PAS. Ya memang lah dia tak sebut siapa nama wakil ponteng sidang parlimen, tapi dia sebut (lebih kurang) dari parti yang sokong Islam.

Konfem lah nak tuju ke PAS.

Takkan lah attack parti DAP pulak kan?

Paling tidak 2 posting dia attack hal tu (hari ni dan semalam).

Persoalan kedua,

Tak boleh ke dia attack PAS?

Boleh. Cuma be a man lah. Bagikan data dan fakta, bukannya pukul rata.

Juga, attack lah sama kelemahan parti parti lain yang bertanding. Tegur lah atas kapasiti alim ulama. Kenapa mesti fokus kepada PAS?

Persoalan ketiga,

Ni paling penting.

Apa kesannya atas maslahat umum?

Mudah.

Orang benci PAS, orang juga akan benci dia.

Sudahnya yang muncul adalah kebencian masyarakat kepada alim ulama, dan sesama alim ulama, yang disebabkan oleh alim ulama sendiri.

Kasih sayang?
Post post pukul sipi macam tu nak wujudkan kasih sayang apa benda?

Belajar ilmu hadith bukan main tinggi, hal common sense pun tak boleh nak fikir ke Ustaz?

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej