Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Saturday, August 20, 2016

HUSAM MUSA YANG ANGKUH DAN PENGECUT ?

HUSAM MUSA YANG ANGKUH DAN PENGECUT

Sifat orang yang bijak, seharusnya tidak hanya pandai bertanya tetapi berani menjawab.

Mode orang yang ketakutan biasanya akan lari bila ada orang bertanya.

1. Cabaran Bersumpah

Ambo tengok Husam Musa telah terperangkap. Apabila dia melontar berkaitan isu UG dia berharap isu taukey judi, depu dan khalwat akan hilang dari peta alam maya. Anda silap wahai Husam..

Anda yang menuduh dan andalah yang perlu membawa bukti. Kalau anda tidak mampu membawa bukti memadai anda bersumpah talak 3 bagi kedua isteri kamu @ talak 3 bagi isteri-isteri kamu.

Kamu telah berbohong kepada Tok Guru Nik Aziz dan kami rakyat Salor tidak akan benarkan kamu membohongi kami lagi. Anda silap wahai Husam Musa..

2. Debat bersama Cikgu Pa?

Kamu mengaku menang sebelum menyahut panggilan debat membuktikan kamu bukan lelaki sejati tetapi lelaki yang takut isterinya tahu kamu telah ditangkap khalwat.

Tuduhan tanpa bukti hanya kerja kawan-kawan kamu yang telah melompat keluar dari bahtera Pas. Ambo kira hujah Husam Musa hujah lapok yang hanya meminjam hujah orang bodoh yang terjun kapal.

Kami rakyat Salor sudah tidak memerlukan kamu. Tetapi kami tahu kamu tidak akan lompat keluar dari bahtera Pas kerana kamu sayangkan Datin Kak Na dan Nabila Bie Al-Sri Hartamasi. Kalau kamu pergi kami yakin akan mendapat Adun dan YDP yang jauh lebih baik dari kamu. Kami tidak mahu Adun dan YDP yang pengecut untuk menjawab tuduhan khalwat.

Anda juga tanpa segan silu menuduh Cikgu Pa mendapat habuan sebagai fitnah kamu berkaitan isu UG? Saya kira Cikgu Pa sepatutnya menyaman orang yang celupar mulut seperti kamu. Kamu lupa nikmat mulut yang baru sahaja baik dari sakit.

3. Tuduhan kamu kepada Mursyidul Am

Kamu hanya berlapikkan maklumat dari surat khabar kamu telah menuduh Mursyidul Am Pas. Benarlah andaian kami kamu sebenarnya berkehendak supaya Pas memecat kamu kerana kamu ingin melepaskan diri dari sumpah talak. Pas tidak bodoh seumpama parti baru yang bakal kamu sertai. Pas bersedia menjawab semua tudahan kamu tetapi sebelum itu sila jawab isu KHALWAT,DEPU DAN DUIT BALAK DARI TAUKEY JUDI.

4. Tempat berdebat tidak menjadi masalah
Ambo rasa tempat debat tidak menjadi masalah sebab kemanapun kamu pergi fitnah yang kamu lemparkan kepada Pas kepada Presiden Pas dan Mursyidul Am Pas akan tetap mendatangi kamu. Cuma satu sahaja ingatan ambo kepada Husam Musa kamu masih ahli Pas maka yang menganjurkan debat mesti dari pihak Pas bukannya PAN yang sibuk hendak menganjurkan debat ini.

Yang menunggu jawapan
– KHALWAT
– DEPU
– TAUKEY JUDI CINA(BALAK)

Mohd Umar Othman Mat Faqih
Rakyat Salor

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej