Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Thursday, May 4, 2017

Pak hamid, kalau nak mghukum tuan guru or siapa2 itu syiah just based on gambar , baik tak yah mengaji tinggi2

Pak hamid, kalau nak mghukum tuan guru or siapa2 itu syiah just based on gambar , baik tak yah mengaji tinggi2 , budak2 sekolah rendah pon boleh menghukum kalau nak guna cara macam ni. Sia2 je pak mnuntut d UM kalau hujah pemikiran mcm ni. Sorrylah pak , kalau nak main gamba utk tuduh org sana sini syiah, kafir ke , apa ke. Bukan cara saya, dr segi akademik mmg lagilah x d terima. Dan satu lagi tu petikan , kata2 dari siapa?. Kalau nak pakai hujah tu then trus kata tok guru syiah, langsung x leh pakai. Kalau dengan pemergian ke iran utk psidangan tu salah, bgtau apa yg salah. Pak hamid tahu tak apa yg tuan guru usulkan tentang apa d sana?????.  Lepas duk kata tuan guru syiah, sempat pula iklan ajak amba join PAN. Pastu pak hamid x nak ke mghukum mat sabu tu syiah.. ni gamba nya ngan puak syiah

Kalau stakat mghukum gamba org bersama , bersalaman ngan syiah d katakan menganut agama syiah. Pak boleh lah hukum semuanya yg ada gamba ngan syiah tu syiah.
Dahlah pemimpin Pan tu bnyk yg bermasalah, langgar baiah, pastu duk sembang Pan ni baik. Jom lah join, sayang nak muda macam enta ni hanyut, taksub ke apa bagai,  apa kebende , biar jelas lah kita ni dahlah manusia , sbb tu d berikan akal, x ckup dengan tu Allah hantar quran sunnah lagi utk guide kita , pastu nak pilih parti yg haluan pun tak tahu kemana, pemimpin bnyk masalah, kes sana sini. Pastu claim parti nilah yg betul islam. Pastu islam kemananya kalau dasar penubuhan parti pun asalnya ambil lari kerusi org lain. Sorry lah pak, saya ni malas orgnya nak taip panjang2, then , mcm xde guna, mmg org macam pak x akan brubah kalau bhujah dgn saya.. cukuplah jadi kaki yg suka melabelkan orang sana sini. Pendedahan syiah itu dah bagus, saya sgt sokong, sbb saya mmg anti syiah, tp ingat jgan pilih bulu dalam nak mnyampaikan mana hak mana batil, dan kembalilah kepada perjuangan yg betul2 perjuangkan islam bukan dunia semata2, sebab pak hamid dan saya bukanlah hidup kekal kat bumi ni, mgkin lepas ni ajal mendatang, sebelum terlambat, sama2lah muhasabah. Note. Bukan saya lambat reply sbb nak cari maklumat, tp baru caj fon bateri habis time nak jawab post2 pak hamid. Last kalau x suka2 seseorang , biar berpada2, nnti termakan kat diri sndiri. Oklah pak hamid. Saya korbankan masa training saya just nak taip panjang2 ni kat pak hamid sbb sayang lagi saya kat pak hamid dan harap pak hamid mnjadi seorang pemikir , ustaz yg lebih luas cara pemikiran, jgn jumud , syadid , biarlah bersederhana dalam apa2 keadaan. Semoga sama2 d berikan ptunjuk oleh Allah buat saya, pak hamid n semua umat islam akan mana yg hak n mana yg batil, kerana fitnah akhir zaman ni sgt lah besar utk d hadapi. Apapun , jgn lupa baca al kahfi malam ni semoga dpelihara n dberikan rahmat kpd kita semua.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1700145246669177&id=100000211536016

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej