Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Monday, May 22, 2017

Ternyata Wan Azizah sekadar pemanas kerusi sahaja, sanggup jadi PM sementara sahaja

Ternyata Wan Azizah sekadar pemanas kerusi sahaja, sanggup jadi PM sementara sahaja jika Pakatan Harapan memerintah.

Akan berulanglah cerita PRK Permatang Pauh pada 2009, bila Anwar layak semula bertanding selepas bebas dari penjara pada 2005. Azizah letak jawatan dan beri Anwar jadi Ketua Pembangkang.

Itu hanya jawatan Ketua Pembangkang sahaja, tidak menjadi satu “big deal” bagi DAP. Namun kini, jawatan Perdana Menteri, ianya tidak boleh dibuat semudah itu.

Kalau Anwar bebas pada 2018, Anwar perlu jalani tempoh pergantungan selama lima tahun hingga tahun 2023. Bermakna pada PRU15 baru Anwar boleh aktif balik. Ketika itu usia Anwar sudah 76 tahun dah.

Harus diingat, kerusi terbanyak di pihak pembangkang sekarang adalah DAP. Apakah DAP akan biarkan sahaja perkara ini terjadi dengan begitu mudah?

Mahathir pula mahu tengok sahaja keadaan ini? Mahathir juga mahu anaknya jadi PM. Tidak mustahil Mahathir sanggup jatuhkan PM masa itu pula nanti.

Akan berlakulah perebutan kuasa di kalangan Pakatan Harapan. Ini boleh membahayakan negara kita. Ketidakstabilan ini sudah pasti akan menjejaskan juga pelaburan dan ekonomi negara.

Jawatan Perdana Menteri bukan bahan mainan dan milik keluarga Anwar sahaja. Berapa lama Wan Azizah mahu panas kerusi dan mengipas sahaja?

Wan Azizah telah gagal menjadi wakil rakyat di Kajang dan Permatang Pauh. Banjir dan isu2 rakyat banyak tidak selesai. Wan Azizah habiskan banyak masa di Sungai Buloh sahaja.

Apakah rakyat Malaysia mahu lihat seorang PM yang banyak habiskan masanya di Sungai Buloh sahaja berbanding Putrajaya?

Wan Azizah dikawal dari jauh sahaja jika menjadi PM. Alat kawalan itu dikawal oleh DAP. Jadi Presiden parti pun gagal, hendak jadi PM pula.

Apabila DAP mahu memberhentikan separuh kakitangan kerajaan yang majoritinya Melayu , Wan Azizah lah yang akan laksanakan agenda DAP itu.

Kenapa DAP mesti bantu Wan Azizah bebaskan Anwar, jika Wan Azizah dapat mereka manipulasikan sama semacam Nizar Jamaluddin di Perak dahulu?

Yang kepit Nizar dulu Nga dan Ngeh. Yang akan kepit Wan Azizah nanti adalah Kit Siang & Guan Eng.

DAP sudah tunggu berpuluh tahun , kenapa jika mereka tawan Putrajaya mereka mesti serahkan kepada acuan Anwar atau pun Mahathir?

Dalam Mahathir menghalang Pakatan Harapan dari menamakan calon PM kerana beliau sendiri ada muslihat di saat akhir. DAP pula segera menamakan Wan Azizah untuk “locked” sebarang tindakan “potong corner” oleh Mahathir nanti.

Sambil itu DAP secara sulit belum tentu akan membantu Anwar mendapat pengampunan segera menggantikan Wan Azizah kerana kerja itu dianggap bodoh oleh DAP.

Akhirnya rakyat juga yang rugi, dalam kemelut dan krisis kepimpinan ini. Rakyat tidak dapat kerajaan yang stabil kerana masing masing sibuk merebut kuasa.

Jadi atas sebab ini jangan mimpi DAP akan bantu bebaskan Anwar. Pada waktu itu, Mahathir bolehlah tukar skrip membenci DAP pula kemudian nanti.

Ketika itu menyesal sudah tidak berguna lagi dan sudah terlambat. Siapa yang jadi “screw” DAP untuk dapat undi Melayu? Mahathir, Wan Azizah dan wakil Melayu dalam Pakatan Harapan lah yang harus dipersalahkan.

Pakatan Harapan bukanlah pilihan terbaik. Jangan jadikan PRU14 satu eksperimen. Tersilap undi boleh hancur negara jika Pakatan Harapan perintah.

Satu penggal pertama mereka akan berebut jadi PM dan jawatan sahaja. Sekarang pun hendak sebut satu nama calon PM pun susah.

Logo, perlembagaan dan warna PH pun belum selesai. Ini bukti mereka tidak serius hendak perintah negara, mereka hanya serius untuk rebut jawatan sahaja.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej