Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Thursday, December 6, 2018

Dr muda pun tertipu dengan....

Malam semalam gi klinik panel....
siap pakai tshirt bantah ICERD...
masuk2 bilik doktor dah senyum..
(doktor muda.. lelaki melayu..)
"wah cantik baju bang? turun ke Sabtu ni?"
"hehehe Insya Allah Dr... tp kena bertugas Jabatan Amal..."
"Abg keje Jabatan Amal tu ke?"
"bukan.. Jabatan Amal ni sukarelawan... bawah Pemuda PAS"...
"oooo... ok2 tau dah..." dia tersenyum....
sambil2 dia check aku... nyembang pasal politik...
"honestly.. saya antara yang mengundi PH hari tu... tapi skrg ni saya rasa macam dah buat silap sangat2..."
"Ehh.. kenapa lak Dr? kan BN dah berjaya dikalahkan?" aku start ayat pancing Siakap 10 kilo....
"Ye tapi mcm ada yang sangat tak kena dalam pemerintahan skrg ni... jadi sangat tak sedap hati saya... macam tak balance langsung... suara Islam.. suara Melayu macam takde pembelaan dalam kerajaan yang ada ni"
"Setuju doc... sebab itulah PAS tak boleh bersama PH dan tak mahu bersama BN masuk ke PRU lepas... Dr faham kan?"
"Ye.. cuma saya rasa PAS gagal nak bagi faham apa perjuangan dan akan dibuat jika jadi kerajaan... Manifesto PAS pun saya tak dapat faham sepenuhnya..."
"tapi manifesto PH Dr dah faham sepenuhnya tak?" sekali lagi ayat pancing Jenahak...
"Saya tengok yg ada relate dengan saya dulu... tapi media PH jelas lagi baik drpd PAS.... maaf cakap info drpd PAS tak berapa sampai sepenuhnya..."
"saya setuju Doc.... sebaran media kami agak lemah banding PH dan BN... bahkan kami terpaksa menerangkan fitnah demi fitnah yg terutama drpd PH kepada kami yg sangat hebat serangannya..."
"Betul jugak... tapi betul ke PAS dengan Umno bekerjasama hadapi PRU hari tu?
"haaa tengok Dr... betapa berjayanya fitnah PH sampai skrg pun masih timbul soalan ni...hahaha" aku gelak kecil takleh gelak kuat2 nanti dia kata aku dah sihat! 
"kalau bekerjasama takkan PAS pun bertanding di seat yg Umno pun bertanding kan?" aku sambung...
"ye setuju... saya rasa saya faham dah"....
Dr jawab sambil senyum dan angguk kepala....
p/s: macam2 kesimpulan aku leh buat drpd perbualan dgn doktor tersebut..... jelas ada yang mengundi dengan kurangnya kefahaman kepada pilihan2 yang mereka ada....
sempat berbual pasal manifesto PH nanti2lah aku share.... jelas Dr muda tu tak puas hati hahahah
Aku melangkah keluar klinik dengan sekeping sijil yang aku perlukan......
sekian....
Nota: Alhamdulillah... demam dah kebah.....

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej