Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, June 10, 2016

Perangai kaum munafiq

yg penting PAS bawa ISLAM, tidak tunduk pada kuffar yg tentang ISLAM..utk isu2 remeh pasal autograf dsb,bukan dunia kanak2 lg nak fikir, politik Islam lebih bnyk lagi kepentingan lain.wslm

PAS till now LAWAN UMNO. xperlu pusing cerita dan guna nama TGNA.. Banyak program PAS isteri almarhum ikut,beliau lebih layak lebih faham TGNA dr org yg lain.wallahu'alam..

An-Nur,Ayat 46-54: Mengisahkan kaum munafik dan bagaimana mereka tidak dapat mengambil manfaat dari ayat-ayat Allah, PERBEZAAN sikap orang-orang munafik dan orang-orang mukmin dalam berHAKIM kepada Rasulullah shallallahu 'alaihi wa sallam.

Terjemah Surat An Nur Ayat 46-54

46. Sungguh, Kami telah menurunkan ayat-ayat yang memberi penjelasan (Al Qur’an). Dan Allah memberi petunjuk siapa yang Dia kehendaki ke jalan yang lurus.

47. Dan mereka (orang-orang munafik) berkata, "Kami telah beriman kepada Allah dan rasul (Muhammad), dan kami mentaati (keduanya)." Kemudian sebagian dari mereka berpaling setelah itu. Mereka itu bukanlah orang-orang beriman.

48. Dan apabila mereka diajak kepada Allah dan Rasul-Nya, agar Rasul memutuskan perkara di antara mereka, tiba-tiba sebagian dari mereka menolak untuk datang.

49. Tetapi, jika keputusan itu untuk (kemaslahatan) mereka, mereka datang kepada Rasul dengan patuh.

50. Apakah (ketidakhadiran mereka karena) dalam hati mereka ada penyakit, atau (karena) mereka ragu-ragu ataukah (karena) takut kalau-kalau Allah dan Rasul-Nya berlaku zalim kepada mereka? Sebenarnya, mereka itulah orang-orang yang zalim.

51. Hanya ucapan orang-orang mukmin, yang apabila mereka diajak kepada Allah dan Rasul-Nya agar Rasul memutuskan (perkara) di antara mereka, mereka berkata, "Kami mendengar, dan kami taat.” Dan mereka itulah orang-orang yang beruntung.

-Azira Addenan

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej