Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Wednesday, January 16, 2019

bagi kat melayu habis depa sapu lebih baik bagi kat cina

Ada melayu jawab mai berkenaan isu ni . Dia kata bagi kat melayu habis depa sapu lebih baik bagi kat cina !

Ini contoh bangsa yang dah koyak mentalitinya. Ini kerana bangsa kita dah lama dirosakkan neraca pemikiran ... akibat dari perbuatan rasuah bangsa sendiri juga !

Kelemahan bangsa sendiri ini... diambil kesempatan oleh bangsa kafir dengan merosakkan neraca pertimbangan. Mereka masukkan racun2 halus yg tak dapat dikesan oleh fikiran pendek kita. 

Mereka putarkan kata, berita artikel dan perang saraf hingga kita termakan dakyah mereka. Beberapa skandal rasuah mereka jadikan modal putar belit. Padahal rasuah di pehak mereka, mereka sembunyikan dan belit serta putar hingga kita menganggap pemimpin kita sangat teruk pembawa kehancuran dan kemusnahan besar

Fitnah demi fitnah dimainkan sampai kita dah betul betul hilang pertimbangan sehingga dimainkan ungkapan "kafir yg baik lebih baik dari muslim yg korup"

Maka ramai anak muda yg masih mentah yg tak pernah ambil pengajaran dari sejarah lepas lepas.

Kerajaan othmaniah jatuh dari rentetan perang saraf dan fitnah seumpama ini. Org yg termakan fitnah ini bekerjasa dgn pehak musuh memjatuhkan kerajaan islam.

Dipendekkan cerita  akhirnya pengkianat islam itu turut juga dibunuh oleh tentera kafir. MANA MUNGKIN PENGKIANAT BANGSA SENDIRI HARUS DIPERCAYAI OLEH KAAFIR.... sedang dengan bangsa sendiri pun di khianati ?

Tak dak dah ka org islam yg jujur dan baik ?
Mampuih habih dah ka sampai nak bagi kepercayaan 100% kpd kaafir harbi ?

Allah dan Rasul sendiri tak pernah mempercayai si harbi .. dan dilarang mempercayai mereka ... kita pula si hamba melebih lebih dlm membuat keputusan yg terang2 berlawan arus dengan alquran dan hadis ?

Larangan dari Allah dan Rasul mesti bersebab !
Dah terbukti pun si harbi beberapa kali melanggar perjanjian yg dah dimeterai  di zaman Nabi !

Kita tak pernah nak ambil pengajaran ... alim ulama bagi tahu, mereka pula  menjadi sasaran maki hamun !?

Akhirnya tak mustahil satu hari nanti anak2 dara islam akan dikahwinkan dengan si harbi atas alasan anak melayu sudah tiada yg baik kerana kaki dadah dan sebagainya !?

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej