Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Tuesday, June 18, 2019

Hadir kami utk menasihati dunia agar jgn tajam dan kesat permusuhan mereka terhadap sunni sebagaimana kita ahli sunnah juga tidak menyerang negara syiah

"Saya mempunyai latar belakang pengajian dari kedua – dua manhaj salaf dan khalaf. Sebab itu saya cenderung untuk tidak mengheret perbalahan antara salaf dan khalaf. Jadi tidak berbangkita
ah isu salafi atau tidak."
"Adapun hadir saya bersama Tuan Guru Presiden PAS ke majlis Taqrib Mazahib bersama ramai lagi ulama’ besar sunni yang lain termasuk Dr Yusuf al Qaradhawi, Dr Mahmud Siyam, Dr. Burhanudin Rabbani dan ramai lagi termasuk ulama’ sunni dari kalangan salafi saudi dan lainnya. Mereka semua tidak syiah. Mrk hadhir juga bukan krn iktiraf kebenaran syiah. "
"Malah Tok Guru Presiden dalam ucapan beliau di dalam majlis taqrib mazahib seringkali mengingatkan agar jangan disebarkan fahaman syiah ke negera – negara sunni. Hadir kami utk menasihati dunia agar jgn tajam dan kesat permusuhan mereka terhadap sunni sebagaimana kita ahli sunnah juga tidak menyerang negara syiah."
"Apabila kita bergerak ke arah membentuk sebuah kerajaan, kita mesti bersedia dengan dasar – dasar luar sebegini dan bagaimana mahu menghadapi situasi seperti di peringkat antarabangsa."
- Ust Nasrudin Hassan Tantaw
Putera Idaman is with Abu Syuhada Al Fateh and 9 others.
"Saya mempunyai latar belakang pengajian dari kedua – dua manhaj salaf dan khalaf. Sebab itu saya cenderung untuk tidak mengheret perbalahan antara salaf dan kh...
See More

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej