Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Monday, August 17, 2015

Dari 73 Puak, hanya terpakai 1 puak saja ?

Kebanyakan puak yg keluar menjauhi Majoriti Ulama, kumpulan Ulama yg ramai , meninggalkan kumpulan alim ulama yg dipersetujui ramai akan kemuktabaran mereka, maka puak puak ini akan terkeluar dari Jama'ah Muslimeen.

Mereka akan keluar bersetongkol dengan musuh musuh Allah dan Rasul, mereka menggunakan akal sendiri dalam membuat hukum dan peraturan agama, padahal Org yg faqeh agama lah yang sepatutnya dirujuk dan diambil panduan.

Hanyak satu golongan saja dari 73 puak yang akan diredai Allah dan mendapat syurganya . Selain dari dari itu, mereka telah tertapis dan terkeluar dari Jama'ah.

Bukan sedikit pendakwah dan alim ulama memberi peringatan, tapi masih terlalu ramai yang mengikut puak khawaarij dan menjadi penentang Agama Allah.

Dan sedikit saja yang mengikut 1 golongan Jama'ah Muslimeen. Dan yang sedikit inilah yang dikatakan golongan "Islam yang sedikit, tapi berkualiti dan ta'at beragama"

Islam akan menjadi dagang dan terasing. Islam mula tidak dikenali lagi, ia diasingkan oleh masyarakat yg ramai (majoriti) . Dan dari golong sedikit inilah akan bangkit Islam !!!!

Hadis Abu Hurairah Radhiyallahu ‘anhu

عَنْ أَبِيْ هُرَيْرَةَ قَالَ: قَالَ رَسُوْلُ اللهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: اِفْتَرَقَ الْيَهُوْدُ عَلَى إِحْدَى أَوْ ثِنْتَيْنِ وَسَبْعِيْنَ فِرْقَةً، وَتَفَرَّقَتِ النَّصَارَى عَلَى إِحْدَى أَوْ ثِنْتَيْنِ وَسَبْعِيْنَ فِرْقَةً وَتَفْتَرِقُ أُمَّتِيْ عَلَى ثَلاَثٍ وَسَبْعِيْنَ فِرْقَةً.

Dari Abu Hurairah Radhiyallahu ‘anhu, ia berkata: “Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam telah bersabda, ‘Kaum Yahudi telah terpecah menjadi tujuh puluh satu (71) golongan atau tujuh puluh dua (72) golongan, dan kaum Nasrani telah terpecah menjadi tujuh puluh satu (71) atau tujuh puluh dua (72) golongan, dan ummatku akan terpecah menjadi tujuh puluh tiga (73) golongan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej