Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, August 21, 2015

(TGNA) umum utk letak jawatan MB dan ingin hijrah ke Mekah

Pada satu hari tahun 90, Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat ((TGNA) umum utk letak jawatan MB dan ingin hijrah ke Mekah. Beliau kecewa isu ahli parti yang lompat di kelantan.
Almarhum Ustaz Fadhil Nor arahkan saya dan cg Pa (Hj Mustaffa Ali), utk temui beliau..saya jumpa saya bacakn kisah Saidna Uthman Al Affan yang mengatakan aku tidak akan meletak jawatan, kerana amanah itu pakaianku.
Merah muka TGNA ketika itu, lalu beliau mengubah fikiran dan mencadangkan agar dibuat rukun baiah dan dicadangkan penambahan iaitu jatuh talaq isteri bila keluar jemaah. Kata almarhum, saya ada baca kitab Imam Hanafi membolehkanya. Saya kata tiada masalah, saya yang mengaji siasah syariah.
Inilah negeri kelantan, untuk menyelamatkan kerajaan negeri Islam.
Orang bertanya pada saya, saya menjawab inilah kehebatan Muslimah diangkat begitu tinggi sehingga begitu. Bukan sebarangan isteri ini di dalam perjuangan Islam.
DATO' SERI TUAN GURU HAJI ABDUL HADI AWANG
19 Ogos 2015
Masjid Pengkalan Berangan
Liqa Fikri Pas Kawasan Marang

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej