Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Thursday, August 27, 2015

KERJA AKU PEROMPAK AKU WAJIB SEMBAHYANG X.???


SOALAN BAB UGAMA.....
KEPADA USTAZ DAN CERDIK PANDAI DALAM ILMU AGAMA SILA JAWAB SOALAN AKU.........
.....KERJA AKU PEROMPAK AKU WAJIB SEMBAHYANG X.???
TOLONG JAWAB SAT.....
**********
ini adalah pertanyaan dlm bab fiqah...
Satu Perkara haram yg dibuat, tidak menyebabkan jatuhnya hal hal wajib yg lain.
Seperti seseorang Islam yg sedang melakukan zina, memandang kepada wanita yg sedang berzina dengannya TETAP HARAM ...!
Bukan bermakna dia sedang berzina maka memandang muka si perempuan tu sudah jadik halal ...TIDAK...
INI DI SEGI HUKUM FIQAH ....!
Begitu juga kalau kerja merompak... solat masih wajib atasnya ...

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej