Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Wednesday, September 23, 2015

Alim Ulama , kekal istiqaamah dalam jamaah, mereka juga kekal istiqaamah

Alim Ulama , kekal istiqaamah dalam jamaah, mereka juga kekal istiqaamah, puasa sunat setiap senin khamis, kekal istiqaamah solat tahajjud... kekal istiqaamah solat berjamaah ... DAN JUGA KEKAL ISTIQAAMAH BERDOA SELEPAS SOLAT BERJAMAAH ...
Antara do'a yg mereka beristiqaamah membacanya ialah :
** Terjemahan doa**
Ya Allah, ampunkan dosa kami, dosa kedua dua ibu bapa kami, dan dosa guru guru kami, dan juga dosa dosa ke semua org mukmin dan muslem samada yg telah mati atau yg masih hidup !!!!
Ya Allah ampun kan umat ini, dari kerna mereka tidak mengetahui, sejahterakan umat ini dengan rahmatmu .......
TAPI MALANGNYA ADA JUGA MANUSIA SERING MENCELA CELA ALIM ULAMAAK !!
Si JAHIL BERKATA mereka hanya memilih milih ulama itu dan ulama ini sebagai murabbi mereka .... tidak memilih ulama itu ini sebagai guru dan ulama yg mereka iktiraf. Mereka menca caci dan memaki maki ulama yg mereka benci .. dan mereka kata mereka tidak meng-iktiraf ulama yg tak sebulu dengan mereka !!
Mereka siap dengan gambar beberapa ulama .. menandakan ulama mana yg mereka iktiraf dan ulama mana yg mereka tidak iktiraf !!!
Tersangat lucu ! Sejak bila Allah dan Rasul nak dengar cakap mereka ??
PADAHAL ALIM ULAMA YG ISTIQAAMAH DENGAN AMALA IBADAH DAN DOA ITU TIDAK PERNAH MEMILIH DO'A MEREKA kepada siapa nak dipilih dan nak tujukan !
Yakin lah do'a para alim ulama yg istiqaamah dlm jamaah solat setiap waktu khasnya, tidak ditolak ....... dan kamu yg sering mencerca mereka telah mendapat sedikit habuan dari doa dan rintihan Ulama tersebut .........
TERGAMAK PULA KAMU MENGHERDIK, MENCERCA DAN MENGHINA !!
Bagi kami, tiada harga yg mampu kami bayar kepda mereka ahli jamaah solat .. lebih lebih lagi alim ulama yg berdo'a selepas solat !!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej