Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, July 20, 2018

Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin Makbul

Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin Makbul
Mungkin juga kita boleh menganggap, antara perseteruan politik yang paling di ingati adalah antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PAS, Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor. Boleh dikatakan sepanjang Allahyarham menjawat jatawan tertinggi dalam PAS, sering kali kita melihat bagaimana pertembungan pendapat berlaku antara Allahyarham dan Mahathir.
Paling diingati adalah bagaimana Allahyarham mendoakan supaya umur Mahathir dipanjangkan oleh Allah supaya Mahathir sendiri dapat melihat kerosakan yang telah dilakukannya sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.
Pada ketika itu, mungkin ada yang memandang sinis doa berkenaan. Mungkin juga ada yang mentertawakan Allahyarham dengan doa ini. Malah, ada yang mendakwa, doa Allahyarham hanyalah sekadar doa ahli politik yang teruk dihentam Mahathir pada ketika itu.
Namun, setelah beberapa dekad berlalu, doa yang dilafazkan Allahyarham kelihatan seperti di makbulkan. Manakan tidak, pada usia 92 tahun, disaat ramai rakan seperjuangan Mahathir dalam politik sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal berpolitik dan kini memilih untuk berjuang dipihak pembangkang.
Pada usia 92 tahun ini jugalah, satu persatu kerosakan yang telah dicipta Mahathir dahulu semakin tersingkap. Bayangkan, kes penyelewengan Bumiputera Malaysia Finance (BMF) sehingga menyaksikan seorang anak Melayu menjadi korban angkara mahu menutup kes sehinggalah kes Forex, semuanya tersingkap dengan sendirinya.
Malah, beberapa kerosakan yang dicipta Mahathir seperti kehancuran Perwaja Steel, kerosakan teruk pada Proton Holding, mengaut wang negara hanya untuk mengayakan anak dan kroni serta bagaimana beliau mengkhianati perjuangannya sendiri menentang Lim Kit Siang serta Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini sudah terbuka dengan sendirinya.
Sebelum ini, Mahathir masih mampu menyembunyikan segala kerosakan yang diciptanya hanya kerana perkembangan teknologi maklumat agak lewat tiba ke Malaysia. Mahathir boleh mengangkat dirinya suci tanpa melakukan sebarang kesalahan di mata rakyat.
Namun siapa sangka, laporan siasatan penuh CIA yang menunjukkan Mahathir terlibat secara langsung dengan pelbagai penyelewengan dan skandal, mendedahkan belang dan wajah sebenar Mahathir, disaat beliau begitu beriya-ia mahu menjatuhkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.
Justeru, tidak salah kiranya andai kita menyatakan bahawa doa yang dilafazkan oleh Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor sebelum ini, hari ini sudah dimakbulkan. Segala kecurangan Mahathir satu ketika dahulu juga sudah tersingkap dengan sendirinya. Adakah Mahathir mahu menolak Qada dan Qadar Allah bagi melindungi segala salah lakunya?
Ini ulasan anak kepada Allahyarham Ustaz Fadhil Noor..
Tun Dr Mahathir Mohamad yang dipanjangkan usia bukan sekadar melihat impak daripada pemerintahannya sebelum ini tetapi sedang berusaha untuk membetulkan kembali kesilapan yang dilakukan, kata Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Nasional, Faiz Fadzil.
Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin MakbulFaiz Fadzil
Menurutnya, tekad bekas Perdana Menteri berkenaan untuk bersama Pakatan Harapan perlu disambut dengan tangan terbuka dalam usaha menumbangkan rejim pemerintah Umno-BN.
“Tun Mahathir sedar tentang sistem yang beliau rangka dulu memberi kesan kepada rakyat apabila pemimpin selepasnya membuat perkara jauh lebih teruk.
“Bila Tun Mahathir bersama kita, kalau niat dia nak membetulkan apa yang beliau dulu lakukan, itu satu kebaikan kepada rakyat juga akhirnya.
“Beliau sendiri pun sudah tegaskan hal untuk merombak kembali segala institusi di negara ini agak adil kepada rakyat sebaik Pakatan Harapan nanti diberi mandat di Putrajaya,” ujarnya ketika ditemui di Shah Alam, semalam.
Faiz berkata demikian ketika diminta mengulas tentang doa ayahnya, Allahyarham Ustaz Fadzil Noor yang pernah mendoakan Tun Mahathir dipanjangkan usia agar dapat melihat sendiri kesan pemerintahannya.
Beliau berpendapat sesiapa sahaja yang hendak bersama gabungan pembangkang diterima lantaran perjuangan membebaskan rakyat daripada cengkaman Umno-BN bukan milik mana-mana individu atau parti.
“Itu yang berlaku pada zaman APU (Angkatan Perpaduan Ummah) dan Barisan Alternatif apabila Ustaz Fadzil menyambut perjuangan Tengku Razaleigh dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Mereka berdua juga adalah bekas pemimpin Umno. Yang penting kita fokus untuk menjatuhkan Umno-BN. Ketepikan persepsi buruk yang sedang ditimbulkan. Kita fokus terlebih dahukludulu jatuhkan BN,” tegasnya.
Rakyat biasa
Mengulas lanjut, beliau berkata Tun Mahathir pada usia 93 tahun itu adalah rakyat biasa sama seperti rakyat Malaysia yang lain.
“Tun Mahathir bersama dengan perjuangan kita. Adalah lebih baik kita membentuk gabungan pembangkang yang konkrit.
“Kita perlu lihat sebuah kerajaan jadi zalim, rejim yang wujud disokong sangat kuat oleh orang atau Kabinet di sekelilingnya.
“Sebab itu kita lihat dulu, Tun Mahathir dan sekarang Najib Razak menjadi diktator kerana sokongan tidak berbelah bahagi oleh Kabinet.
“Apabila Tun mengambil pendirian untuk membuang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Kabinet menyokong. Apabila Najib mengambil tindakan membuang Muhyiddin, Kabinet tidak membantah,” jelasnya.
Sehubungan itu, Faiz memberi jaminan bahawa sikap menyokong secara melulu walaupun mengundang mudarat tidak akan berlaku apabila Pakatan Harapan mendapat mandat pada PRU-14 ini.
“Itu tidak akan berlaku dalam Kabinet Pakatan Harapan. Kita berpegang pada semangat konsensus. Kita berpegang pada amalan berbincang terlebih dahulu,” tambahnya lagi.
adakahh Mahathir sedang betulkan kesilapan dilakukannya atau sedang menambahlagi kerosakan ???
Kita sama sama saksikan di screen terbentang luas di depan mata kita !!!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej