Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Tuesday, July 3, 2018

‘ISLAM AKAN MENGUASAI DUNIA TAHUN 2025

ARCHIVE FOR THE ‘ISLAM AKAN MENGUASAI DUNIA TAHUN 2025’ CATEGORY

70 Ribu Warga Itali Memeluk Islam

Posted by: peribadirasulullah on Januari 22, 2015

Kebangkitan Islam Di Eropah

Posted by: peribadirasulullah on Januari 18, 2015

Cahaya Hidayah Islam Berseri di Karakas, Venezuela

Posted by: peribadirasulullah on Julai 4, 2014

Saluran TV Islam Di Britain

Posted by: peribadirasulullah on Jun 11, 2014

Kelab Sukan Itali menyediakan kolam renang khas wanita

Posted by: peribadirasulullah on Mei 12, 2014

Turki membina Universiti Islam di Francis

Posted by: peribadirasulullah on Februari 12, 2014

Sweden memerlukan lebih ramai keluarga angkat Islam

Posted by: peribadirasulullah on Februari 3, 2014

Juru Cakap Kementerian Luar Jerman adalah Muslimah

Posted by: peribadirasulullah on Januari 29, 2014

Dua Gadis Yahudi Masuk Islam

Posted by: peribadirasulullah on Disember 31, 2013

Laungan Azan Pertama berkumandang Di Sweden

Posted by: peribadirasulullah on Disember 26, 2013




HADIS DAN KATA-KATA HIKMAH PILIHAN

Imam Al-Ghazali pernah berkata " Cara hidup kita di dunia adalah bayangan cara kehidupan kita di Akhirat nanti ".
konsultasisyariah.com
قال النبى صلى الله عليه وسلم
إذا ترك العبد الدعاء للوالدين فإنه ينقطع الرزق - رواه الديلمى - تحذيب أطراف الحديث ص :24
Apabila seseorang meninggalkan doa kepada kedua ibu bapanya, terputuslah darinya rezeki.
*****************
Kata-Kata Hikmah :
Aku ingin melihat Allah SWT tetapi , keupayaan aku tidak mampu, namun aku mampu melihat keagungan Ciptaan dan Kejadian Allah SWT.
Aku rindu mendengar kata-kata Allah SWT tetapi aku dapat mendengar kata-kataNya dalam Al-Quran Al-Karim.
Aku ingin bersahabat dengan Allah SWT, maka aku hanya mampu bersahabat dengan Rasulullah SAW dan juga Hadis-Hadis yang Baginda wariskan pada ulamak-ulamak.
******************
UJIAN ADALAH TARBIAH DARI ALLAH AZZAWAJAL
******************
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : من أراد أن يعلم منزلته عند الله فلينظر كيف منزلة الله من قلبه فإن الله عزوجل ينزل العبد حيث أنزله العبد من نفسه ,
m/s: 57 Tazkiyah Nufus:
"
Sesiapa yang hendak mengetahui kedudukannya di sisi Allah SWT, maka lihatlah kedudukan Allah SWT di dalam hatinya. Sesungguhnya Allah SWT meletakkan kedudukan hambanya di sisiNya sebagaimana hamba meletakkaNya di dalam dirinya."

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej