Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, October 31, 2014

Anak cina datang sewaktu majlis baca yaseen

Waktu kami baru nak mula baca yaasin budak cina ni masuk, sebelum dia duduk dia minta dgn bahasa isyarat kepada Dato Seri Anwar Ibrahim boleh tak dia duduk, Dato seri beri isyarat ok. mula dia duduk berhadapan. kemudian dia memohon untuk duduk sebelah dato Seri ,semua ni terjadi depan aku.

Bayangkan adakah mana mana pemimpin melayu yg boleh tarik anak cina mari bersama dia. malah sanggup minta nak duduk sebelah , semalam semua melayu sahaja di kediaman Anwar Ibrahim , dia seorang sahaja cina. budak lagi. malah waktu semua orang dok beryaasin dia cuba ikut , waktu ceramah di luar dia duduk sebelah aku. beberapa ayat yg dia cuba sebut aku dengar seperti

WALAUKUM SALAM, INSYAALLAH, ALLHUAKHBAR , Orang dok sebut dia ikut. soalan aku bolehkah kita jadi seperti Anwar Ibrahim II , sanggup kah kita melayu terima anak cina malah beri kebenaran duduk sebelah kita, cuba tunjuk mana ada orang cina akan datang ke majlis melayu sorang sorang , kalau hakim hakim tak dapat melihat keperibadian anwar tak layak mereka mengaku diri Islam. fikirkanlah.
 — with Pak SheikhDato Seri Anwar IbrahimHerri Jameri and 30 others.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej