Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Saturday, October 25, 2014

Malu Aku Sebagai Rakyat Malaysia

Seniman Nunui
Malu Aku Sebagai Rakyat Malaysia..

Malu...

Sungguh Aku Malu....
Pemimpin Rakus Merompak Harta Rakyat...
Rakyat Bergelimpangan Hidup Sengsara di Bumi Sendiri...
Pemimpin Berhutang Rakyat Menanggung Beban...
Pemimpin Rasuah Rakyat Dikerah Membayar Hutang...
Harta Sudah Tiada Sanggup Dijual Aset Negara....
Dilaung Merekalah Juara Mengurus Ekonomi....
Dilaung Hanya Merekalah tempat Rakyat Bergantung...
Syirik pun ada Riak pun ada,
Mereka Menipu dan juga Mereka Mengambil Kuasa Tuhan,
Negara Tergadai Ekonomi Terkulai,


Malu...

Sungguh Aku Malu....
Tatkala Rakyat Bangkit Menuntut Hak,
Saat Takyat Bangun Mendesak Menurunkan Kos,
Ada juga Rakyat yg Berotak tetapi Tidak ada Akal Fikiran,
Mereka Berkumpul Suarakan Hak dan menuntut mendesak TURUNkan kos sara hidup semata,
Kerajaan Takut,

Dikatanya Gerakan dan Himpunan GULING kerajaan,
Kerajaan,

Kau dibela Polis dan Tentera,
Kau punyai segala senjata,
Rakyat Menuntut hanyalah bawa air dan sapu tangan,
Topeng dan garam dibawa bersama,
Tidak sampai 100ribu,
adakah dikayakan Mengguling Kerajaan?
Akal kamu di mana?

30ribu berkumpul membawa topeng,mineral water dan sapu tangan serta garam Boleh menggulingkan Kerajaan yang dibentengi Polis dan Tentera hanya menggunakan Masa 2 Jam?
Logik atau Tidak?

Yang Percaya Itu Bodoh...
Yang Berkata itu Jahil..
Tiada pernah wujud lagi sejarah dunia berlaku sebegini....Terlalu Takut sehinggakan dgn Bayang2 sendiri pun kau katakan harimau....

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej