Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Saturday, December 27, 2014

PERTUBUHAN HUMAN RIGHT YANG PREJUDIS TERHADAP ISLAM



Dr Tanaka Mustafa

PERTUBUHAN HUMAN RIGHT YANG PREJUDIS TERHADAP ISLAM

Oleh: Dr Tanaka Mustafa

1) Sebatan Sivil mencederakan, melukakan, sampai terkeluar kulit, berdarah, lebam, bengkak, boleh dijangkiti kuman, pedih, perit berminggu-minggu. Tapi geng human right kata OK.

2) Bila masuk bab Hudud, geng human right ni kata kejam, sadis, kolot, tak berperi kemanusiaan. Walhal sebatannya tidak melukakan, tidak keterlaluan, tidak mencederakan. Hanya sakit sedikit, dan berdepan khalayak ramai sahaja. Apa masalah kamu, wahai geng Human Right??

3) Hukuman mati hudud, pancung. 1-2 saat sahaja pesalah mati dipancung. Tiada kesakitan.

4) Manakala hukuman mati sivil, gantung sampai mati. Paling cepat 7 minit pesalah itu terpaksa bergelut dengan kesakitan sebelum mati. Sakit tercekik, sakit leher dijerut, sakit tidak boleh bernafas, sakit tulang leher patah dan sakit nyawa hendak keluar. Tidak kejamkah wahai geng Human Right? What is your problem?

5) Paling dahsyat, di negara Eropah, masih ada yang mengamalkan hukuman mati di atas kerusi elektrik. Kamu semua senaraikanlah berapa banyak jenis penderitaan pesalah itu sebelum mati akibat renjatan elektrik. Tidak kejam kah? Kenapa Huan Rigt tak penah komplen?

6) Jika begini sikap Human Right, saya tidak segan silu untuk mengatakan Human Right sebenarnya adalah salah satu cabang Islamophobia.

7) Serve you right, We know your true form, human right guys!

Sekian

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej