Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Wednesday, December 31, 2014

Soalan Maut Mursyidul Am Ikhwan Terhadap Hakim

[Soalan Maut Mursyidul Am Ikhwan Terhadap Hakim]
Yang dihormati Mursyidul Am Ikhwanul Muslimin berdiri di hadapan hakim dan berkata kepadanya "Aku akan katakan padamu barang sepatah dua kata sahaja", hakim berkata : "Katakanlah wahai Badi',
Dr Badi' berkata : Tiada masalah langsung andai dijatuhkan hukuman gantung ke atasku dan aku akan mati, kerana bagiku aku telah berbai'ah (berjanji setia) dari pertama kali aku mengenali jemaah yang barakah ini, bahawa mati di jalan Allah adalah cita-cita tertinggi kami, maka andai terlaksana hukuman ini bagiku ia adalah seperti yang telah tertulis dengan pena di Luh Mahfuz dari awalnya, maka ia adalah ketentuan allah ke atasku yang tiada baginya jalan berlepas diri, katanya sambil tersenyum.
Sambungnya lagi : "Tetapi masalahnya sekarang ialah apa yang akan kau katakan kepada tuhanmu pada hari kiamat nanti?, sediakan lah bagiNya jawapan.."

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej