Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, March 20, 2015

Fitch Ratings Agensi Penarafan Kredit Antarabangsa Akan Turun Rating Malaysia 2015 Daripada A- Kepada BBB ? Berhati-hati!

Fitch Ratings Agensi Penarafan Kredit Antarabangsa Akan Turun Rating Malaysia 2015 Daripada A- Kepada BBB? Berhati-hati! : Betapa berkuasanya pandangan dan saranan agensi penarafan rating antarabangsa termasuklah Fitch Rating. Sehinggakan….

Sehinggakan gred yang diberikan kepada Malaysia mampu bukan sahaja memberikan tekanan dan masalah kepada sesebuah negara malahan kepada keluarga dan rakyat Malaysia keseluruhannya jikalau gred yang diberikan semakin menurun yang mana gred yang diberikan Fitch Ratings memberikan idea kepada kepada kelompok penanam modal dan pelabur dari dalam dan luar negara tentang kebaikan atau keburukan melabur dalam Malaysia.

BACA SINI BERKAITAN : Punca Ringgit Malaysia Terus Jatuh RM3.62 Setiap Dolar Amerika? Berita Gembira Kepada Rakyat Singapore?

Apabila Fitch Ratings menurun, ia akan menyebabkan pemodal dan pemain industri kurang berminat untuk melabur dan menanam modal di Malaysia yang mana akan menyebabkan krisis pembuangan dan kekurangan kerja di masa akan datang.

Amaran Fitch Rating Kepada Kerajaan Malaysia!

Berita Terkini yang Berita Semasa perolehi pada minggu ini, agensi penarafan Rating Antarabangsa Fitch Ratings sedang memantau secara dekat keadaan yang berlaku dalam Malaysia yang mana besar kemungkinan kedudukan nilai A- yang diberikan Fitch Ratings kepada malaysia iaitu A- besar kemungkinan akan diturunkan kepada BBB yang mana semakan semula akan berlaku suku kedua tahun 2015 ini.

Semakan Berita Semasa terus memperlihatkan tukaran matawang asing Ringgit Malaysia menjunam sejumlah 13% yang terburuk dalam Asia pada ketika ini ditambah dengan skandal 1MDB Malaysia yang terus bergelut dengan obligasi hutang mereka.

P/S : Rating BBB yang akan diberikan oleh Fitch Ratings bakal memburukkan lagi situasi ekonomi Malaysia di masa akan datang. Bersiap sedia

http://www.beritasemasa.com.my/fitch-ratings-agensi-penarafan-kredit-antarabangsa-malaysia

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej