Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Tuesday, March 17, 2015

Puak Kawarij sewaktu zaman Baginda Rasulullah SAW, mereka memberi gelaran 'Kafir/Murtad' keatas Umat Islam

Syria Care: Pertubuhan Penyayang Islam Membantu Syria

Umat Akhir Zaman:

"Puak Kawarij sewaktu zaman Baginda Rasulullah SAW, mereka memberi gelaran 'Kafir/Murtad' keatas Umat Islam yang melakukan dosa besar seperti berzina tetapi itu tidak bermakna mereka yang digelar itu sebagai Kafir/Murtad"

Berlainan pula dengan puak khawarij pada zaman kita, mereka memanggil Umat Islam lain sebagai Kafir/Murtad berasaskan perasaan, andaian yang tidak releven, dan perkara yang sememangnya HALAL di dalam Islam contohnya seperti duduk bersama Kuffar, menjalankan urusan perniagaan bersama mereka, ataupun menggunakan bendera yang pelbagai warna"!

Umat Nabi Muhammad SAW akan berpecah kepada 73 golongan.

Abdullah Ibnu Amru meriwayatkan bahwa Rasulullah Saw bersabda : “Umatku akan menyerupai Bani Israil selangkah demi selangkah. Bahkan jika seseorang dari mereka menyetubuhi ibunya secara terang-terangan, seseorang dari umatku juga akan mengikutinya. Kaum Bani Israil terpecah menjadi 72 golongan. Umatku akan terpecah menjadi 73 golongan, seluruhnya akan masuk neraka, hanya satu yang masuk surga.” Kami (para shahabat) bertanya, “Yang mana yang selamat ?” Rasulullah Saw menjawab, “ Yang mengikutiku dan para sahabatku.” HR Imam Tirmizi.

Semoga Allah mengekalkan kita semua dalam Ummat Al Wasat. Amin.

P/s: Al-Wasat atau al-I'tidal adalah satu paksi yang telah membawa kecemerlangan kepada umat Islam dahulu.

https://www.facebook.com/syria.care/photos/np.87439199.1251877796/774821419271365/?type=1&ref=notif&notif_t=notify_me

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej