Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Tuesday, June 30, 2015

Dahulu saya seperti anda semua,saya hidup untuk makan,makan untuk hidup

Dahulu saya seperti anda semua,saya hidup untuk makan,makan untuk hidup.Saya tidak tahu apa yang sebenarnya terjadi,yang saya tahu,saya belajar,bekerja,beranak pinak dan mati.Saya tidak tahu dari manakah datangnya diri saya dan apa tujuan saya wujud di dalam dunia,atau ke  mana saya selepas ini.Dahulu saya percaya saya berasal dari beruk yang mengalami evolusi.Dahulu saya percaya bahawa bahawa rezeki datang dari pekerjaan,datang dari kilang,datang dari pejabat,datang dari kebun.

Dahulu saya bukanlah orang yang mengendahkan soal agama.Saya tidak jaga solat apatah lagi solat berjemaah.Rumah saya hampir dengan masjid tetapi saya pekakkan telinga bila azan berkumandang.Darjat saya hampir sama dengan Teresa Kok atau Namawee yang memperlekehkan azan,bezanya saya Islam tetapi mereka bukan Islam.Bezanya saya pernah belajar melaungkan azan ketika di sekolah agama rakyat,tetapi mereka tidak berpeluang belajar tentang azan dan segala khazanahnya,apatah lagi tentang Islam.Bezanya saya tahu tetapi buat-buat tak tahu,mereka pula memang tak tahu atau sengaja tidak mahu ambil tahu.

Dahulu saya tidak pernah menghargai Islam yang saya anuti.Saya rasa Islam atau tidak,sama sahaja.Kehidupan saya sama seperti orang kafir.Saya rasa Islam tidak memberi apa-apa impak kepada kehidupan saya,saya tetap lulus periksa dan mendapat pekerjaan yang bagus.Saya tetap berjaya dan memiliki apa yang saya idamkan.Islam saya hanya pada nama.

Suatu ketika apabila saya terbaca maksud dari surah At-Thariq,pada ayat-ayat yang terakhir:


"Sesungguhnya orang kafir itu merencanakan tipu daya yang jahat dengan sebenar-benarnya

Dan Aku pun membuat perancangan pula dengan sebenar-benarnya

Maka berilah tangguh orang-orang kafir itu, iaitu berilah tangguh kepada mereka barang sebentar"

"As for them, they are but plotting a scheme

And I am planning a scheme

Therefore grant a delay to the Unbelievers: Give respite to them (for awhile)


(At-Thaariq, 86:15-17)



....saya merasakan ada sesuatu rahsia penting di dalam ayat-ayat itu.Siapakah mereka yang merancang itu?Mengapa Tuhan begitu baik membiarkan mereka dengan memberi tangguh?Apakah perancangan Tuhan?Kemudian soalan-soalan itu berlalu begitu sahaja.

Sehinggalah pada suatu hari apabila saya berpeluang menghadiri satu perjumpaan sebuah kelab di Eropah.Kelab tersebut didanai oleh satu pertubuhan sulit LuciferianCraft,dan saya hadir di sana bukanlah sebagai tetamu tetapi salah seorang konsultan utiliti yang menjaga fasiliti-fasiliti tertentu,dan saya perlu berada di dalam premis mereka untuk memastikan semua kelengkapan dalam keadaan baik.Saya tidak tahu mengapa saya boleh terlepas,dan ini mungkin ada hikmahnya.Di dalam perjumpaan sulit itu,saya begitu terkejut bahawa agenda utama mereka adalah membincangkan untuk menghadapi satu perkara yang selama ini saya tidak peduli sama sekali.

Islam.

Sejak dari itu saya mula mengkaji dan mengkaji tentang Islam dan mengapa ada sekelompok manusia yang begitu takut dengan agama ini.Saya seolah-olah seperti orang kafir yang mula mahu mengenali Islam.Saya mula terkenangkan ustaz di kampung ketika kecil yang mengajar saya mengaji.Dahulu saya tidak ambil pedulipun tentang AlQuran.Namun saya mula sedar akan kehebatan AlQuran apabila berjumpa dengan ahli-ahli Luciferian yang membaca AlQuran untuk mengorek rahsia masa hadapan dan dimensi-dimensi ghaib malah ada yang menghafalnya,sedangkan saya seorang Islam pun masih merangkak-rangkak membaca AlQuran.

http://jigsclues.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej