Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Monday, June 29, 2015

G18 menempah malapetaka !

* G18 menempah malapetaka !
Hairan ambo dgn G18 ni nak teluar Pas nak tubuh parti baru. Ambo lahat dari awal lagi mereka dah celaru siapa nak jadi ketua mereka itu. Mereka tak fikir ke siapakah yang jadi tekenal dn terkemuka setelah keluar dri Pas. Apa yg jadi pada Dato Asri Hj Muda, Nakaie Hj Ahmad , Hasan Ali, terbuang dihina, walhal mereka lebih jauh lebih baik drp anda semua
Like · Comment · 
Kesemua kita dalam jemaah tidak minta kita diberi apa-apa kedudukan dalam parti. Pada asasnya kita mahu jadi macam Abu Zar, sahabat terawal yang tidak pernah diberi jawatan politik oleh Rasulullah SAW. Maka kita takut kita tiada kelayakan untuk memikul tanggungjawab besar. Tetapi apabila jemaah dan amir menawarkan sebarang tanggungjawab, sekalipun boleh kita menarik diri, tetapi menerimanya adalah yang terbaik kecualilah cukup alasan syarie ia patut diberi kepada oang lain.
Ada risiko jika ia ditolak, ganti kita tidak dapat penuhi tanggungjawab seperti yang diharap, maka kita tidak terlepas daripada ikut sama menerima tanggungjawab kelemahannya.
Jemaah mahu keduanya terus berada dalam pimpinan. Tawaran yan dibuat itu adalah keputusan parti. Tanggungjawab ahli ialah menerima arahan parti. Patuh arahan itu bukan untuk ahli biasa saja, ia juga meliputi orang ternama dan pintar.
Like · Comment · 

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej