Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Thursday, June 25, 2015

Kekuasaan Allah boleh kah dinafikan ?

Cuba renung kembali - makanan yg kamu makan, selepas ia melepasi kerongmu, kamu tidak lagi dapat control dia, dan kamu juga tidak dapat merasakan perjalanan dan apa proses yg belaku selepas itu ....
SIAPA YG BERKUASA MEMBUAT ITU SEMUA ?

Semak 2 Firman Allah berikut:

"Dia membiarkan dua lautan mengalir yang keduanya kemudian bertemu. Antara keduanya ada batas yang tidak dilampaui masing-masing." (QS. Ar-Rahman: 19-20)

"Dan Dialah yang membiarkan dua laut yang mengalir (berdampingan); yang ini tawar lagi segar dan yang lain asin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi." (QS. Al-Furqaan: 53)

Dua lautan yang tidak bercampur itu terletak di Selat Gibraltar, selat yang memisahkan benua Afrika dan Eropa, tepatnya antara negera Maroko dan Spanyol.

Di Selat Gibraltar itu ada pertemuan dari dua jenis laut yang berbeda. Perbedaan itu sangat jelas kelihatan dari perbedaan warna air laut. Ada garis batas yang memisahkan keduanya. Air laut dari lautan atlantik berwarna biru lebih terang. Air laut dari laut Mediteranian berwarna biru lebih gelap, lebih pekat. Garis batasnya sangat jelas.

Sekiranya kamu tidak mempercayai Tuhan, kamu carilah hujjah hujjah kamu, siapa yg menulis Alquran, dan apa yg ada dlmnya tidak dapat dinafikan....padahal di zaman Nabi Muhammad, tidak ada lagi teknologi dan kemudahan yg memungkinkan manusia mengkaji dan mengeluarkan kenyataan tentang 2 Laut seperti Di DALAM VIDEO INI !!!!

https://www.youtube.com/watch?v=MRNJVD26-18

https://www.facebook.com/ayob.hussin/posts/10204568186505263

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej