Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Sunday, June 21, 2015

Tunggulah sa'atnya.. tikanya... kita akan tahu siapa benar dan siapa salah di antara kita

Tunggulah sa'atnya.. tikanya... kita akan tahu siapa benar dan siapa salah di antara kita.... Allah sengaja menutup kebenaran.... kita manusia kena mencari kebenaran.... kebenaran hanya ada dlm Alquran, Hadis dan dari Ulama...... TIADA LAIN.....
Di antara manusia yg bertentangan... sering menuduh si pulan berdosa dan si pulan ahli neraka... padahal Allah menutup kebenaran... Allah menutup pandangan zahir... Allah menutup pandangan kita dari Loh Mahmuuz !
Segalanya telah tertulis di sana... macam mana kita sudah mendahului Allah ?!
Mati kita pun kita tahu bila sa'atnya....? adakah kita mati dlm iman dan tauhid ? adakah nasib kita akan sebaik yg kita sangka ?
Tika berhimpun semua manusia di padang mahsyar... org yg berdosa akan menunduk kepala di bumi umpama anjing kurap hina yg biasa kita lihat di dunia ini... sambil mengaharap belas kasihan Allah..... !
Tetapi Allah tetap tidak ingin melihat kepadanya... !
Manusia mana pun hanya boleh mendabik dada pabila sudah melepasi Titi Siraat ! Itupun belum tentu lagi, kerana anak isteri di belakang masih mahu mendakwanya tika kaki ingin langkah masuk ke syurga !
Si isteri akan menjerit... "tunggu ! Ini lah lelaki yg aku berkahwin dengannya dulu, tidak pernah mengajarku agama, tak pernah mengajarku hal hal haram halal ... dosa pahala" , Maka Allah bertitah, Apakah yg kamu mahu ?
Maka jawab si isteri Hamba mahu semua kebajikannya diberi kepadaku dan kejahatanku diberi kepadanya !....
Maka Allah perkenankan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://www.facebook.com/ayob.hussin/posts/10204539536189023

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej