Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Sunday, November 15, 2015

Baru saya tahu bahawa mereka ( PAN )semakin teruk rupanya

Tadi minum petang terjumpa seorang kawan lama berstatus Dr. yg kini antara orang kuat dibelakang tabir parti AMANAH.
Dalam perbualan,beliau byk luahkan tentang perjalanan dan konflik parti pembangkang,beliau masih menyimpan dendam dgn Pas ekoran mereka diserang dan difitnah dgn sebegitu teruk oleh golongan pro ulama dlm Pas hinggakan mereka semua tersingkir.
Kemudian terus ceritakan kedudukan mereka dlm AMANAH dan Pakatan Harapan,rupanya mereka juga sedang konflik besar dgn DAP apabila sebahagian dlm AMANAH mmg tidak suka dan setuju dgn DAP terutamanya bab dasar dan kesaksamaan pembahagian kerusi utk PRU akan dtg
Besar kemungkinan AMANAH akan keluar drpd Pakatan Harapan atau AMANAH akan berhadapan dgn risiko berpecah 2 ujar beliau,saya hanya mengerutkan dahi sebagai tanda simpati dan isyarat terlalu rumit masalah tu.
Namun ujarnya,mereka juga akan meminta MB pecat 2 org EXCO pas utk digantikan oleh 2 org Adun dari parti AMANAH, mereka sedang usahakan perkara itu.
Dlm AMANAH sebenarnya konflik sgt dasyat kerana ada 2 kem yg sgt berbeza fahaman,Mat sabu yg mmg 100% pro Dap manakala timbalannya pula Pro Pkr dan menolak DAP yg rasis.
Sebelum beredar beliau bersalam dgn saya sambil mengatakan bahawa tak mustahil ramai ahli AMANAH akan sertai UMNO jika mat sabu kekal menjadi boneka DAP,saya hanya tersenyum lantas mengucapkan amin semoga jadi kenyataan.
Baru saya tahu bahawa mereka semakin teruk rupanya.
Dato Markiman Kamsan
Pemerhati Politik & Pakar Motivasi

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej