Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Sunday, January 3, 2016

Ada org tanya, pakyob nak masuk pan tak kalau tghh atau ust tuan man masuk pan ?

Ada org tanya, pakyob nak masuk pan tak kalau tghh atau ust tuan man masuk pan ?

Saya jawab, saya akan ikut kaedah islam dan kaedah yg diajar oleh imam alghazali .

Kalau setakat tghh atau ust tuan man saja yg masuk, tapi majoriti ulama tak masuk, maka saya tak akan ikut masuk.
Mengikut imam alghazali, kita kena tetap berdiri di belakang majoriti alim ulama. MAJORITI ULAMA, BUKAN MINORITI ULAMA !

Sekiranya majoriti ulama masuk, maka saya akan masuk , itu muktamad !
Kalau majoriti ulama masuk umno pun, saya akan ikut masuk !

Buat masa sekarang, majoriti ulama masih bersama pas dan masih dibelakang tghh. Maka saya pun begitu.

Siapa kita nak buat keputusan sendiri tanpa panduan ulama ?

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej