Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Sunday, January 31, 2016

Sampah dah keluar dari PAS

Setuju benar !

Dulu , masa puak tu masih bersama pas, walaupun depa duduk dlm pas, tapi kita rasa macam terasing dengan mereka. Masa tuu pun dah ada dua kelompok PAS.

Satu kelompok yg jenis mengaji, solat berjamaah sentiasa ada dlm majlis ilmu. Mereka pergi dengar ceremah setelah selesai majlis ilmu.
Satu kelompok lagi dari jenis tak solat, tak solat jumaat dan solat jemaah ! Majlis ilmu pun depa tak hadiri !

Depa ni cuma hadir ceramah. Ceramah tak pernah tinggal terutama ceramah matsabu.
Memang berlaku seperti di kg saya. Depa pegang jawatan, jadi su, jadi ajk dan macam macam. 

Org org umno pun persasan perangai depa ni . Sampai ada org umno dok perli perli kami . Depa kata "tengok laaa hangpa punya ketua ! Macam mana hangpa nak ajak kami sokong PAS !"

kami cukup pening dengan keadaan macam ni, susah nak dakwah dan ajak org umno menyertai pas.

Sebelum pru13 hari tu , saya dan tegur depa. Saya kata kalau macam ni punya gaya, satu hari nanti, kita akan terpecah ! Percayalah ! Kita akan berpecah. Sebab apa saya kata macam tu ? Sebab Allah tak akan biarkan kebatilan, maksiat dan fasiq duduk bersama.

SU cawangan kg saya (sekarang dah join PAN ) kata, perjuangan parti no 1, solat jamaah no 2 ! Perjuangan lawan UMNO kena didahulukan katanya ! Dia kondem kondem ustaz yg mengajar kat masjid kg saya !
Dia kena khutbah dan kena sound dengan pakcik yg dengar kata kata dia !

Sekarang , sampah sarap, ulat bulu, nanah dan penyakit dah keluar dari jamaah pas, Alhamdulillah , syukur. Kalau depa dok ada lagi, susah lah kami nak bergerak dan menarik org umno sokong pas !

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej