Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Saturday, January 16, 2016

Aku lihat, pendekatan PAS makin menarik

Aku lihat, pendekatan PAS makin menarik. Bergerak berasaskan prinsip yang diyakini. Mengambil pendekatan bekerjasama dalam perkara kebajikan rakyat dan kebaikan umum. Dulu (hingga kini) riuh berkenaan UG bila pendekatan ini PAS ambil untuk berdepan dengan UMNO.

Apa yang menariknya kini, PAS turut giat bersama dalam Kempen Bantah TPPA yang sememangnya memberikan kesan buruk kepada negara dan rakyat. PAS sedang melawan UMNO pula. Erti politik PAS itu bukan lagi politik generalisasi atau simplistik tapi berbentuk objektif dan makin matang.

Dalam perlawanan TPPA ini, jika kita perasan PAN juga bersama.  Jikalah PAS ini jiwanya sempit dengan apa yang dibuat oleh YB-YB PAN, kalau ikut suasana politik sekarang nie (PAS-PAN) tidak perlulah ia sertai Kempen Bantah TPPA ini sebab adanya PAN itu. Namun tidak, objektif perlawanannya jelas, PAS terus menggerakkannya dan tetap turut serta dengan identitinya sendiri. Sekali lagi PAS mengajar aku.

Maka, aku makin jatuh cinta. Kau bagaimana?

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej