Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Sunday, January 17, 2016

Kenapa hina aku ? supaya aku malu dengan perjuangan ini ?

Teman ....

1. Kenapa hina aku ? supaya aku malu dengan perjuangan ini ? Ketahuilah bahawa aku bangga menggalas tanggungjawab  perjuangan suci ini.

2. Kenapa fitnah aku ? Supaya aku tertekan dengan perjuangan ini ? Ketahuilah bahawa aku bahagia menempuh ranjau perjuangan suci ini.

3. Kenapa persenda aku ? Supaya aku kecewa dengan perjuangan ini ? Ketahuilah bahawa aku optimis terhadap masa depan perjuangan suci ini.

4. Kenapa ugut aku ? Supaya aku takut meneruskan perjuangan ini ? Ketahuilah bahawa aku sedia berkorban demi perjuangan suci ini.

5. Kenapa benci aku ? Supaya aku resah mengurus perjuangan ini ? Ketahuilah bahawa aku gembira melunas jadual perjuangan suci ini.

6. Kenapa ganggu aku ? Supaya aku berpaling meninggalkan perjuangan ini ? Ketahuilah bahawa aku menikmati kesukaran perjuangan suci ini.

7. Kenapa maki aku ? Supaya aku bersikap kasar dalam perjuangan ini ? Ketahuilah bahawa aku ditarbiyah dengan akhlak Islami untuk mendokong perjuangan suci ini.

8. Kenapa singkir aku ? Supaya aku terbuang dari perjuangan ini ? Ketahuilah bahawa aku tetap thabat dan istiqamah dengan perjuangan suci ini.

9. Kenapa khianat aku ? Supaya aku gugur dari perjuangan ini ? Ketahuilah bahawa aku terus memberikan wala' kepada perjuangan suci ini.

10. Kenapa jauhkan diri dari aku ? Supaya aku keseorangan dalam perjuangan ini ? Ketahuilah bahawa aku hanya mengharapkan Redha Allah swt dalam memangku amanah perjuangan suci ini.

Teman .....

Kenapa ?

Oleh Nasrudin Hasan

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej