Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Saturday, May 12, 2018

INILAH CARA PAS BERJUANG


INILAH CARA PAS BERJUANG
Pertama kali Rasulullah saw membawa ajaran Islam, masyarakat tidak memahami apa sebenarnya yang ingin dicapai oleh Baginda.
Mereka menyangka Rasulullah menyebarkan Islam untuk mendapatkan pengaruh dan kedudukan dalam masyarakat, lalu mereka menawarkan jawatan raja kepada Baginda.
Baginda menolaknya.
Mereka turut menyangka Baginda menyebarkan Islam untuk mendapat habuan dunia, lalu mereka menawarkan kepada Baginda timbunan harta sehingga Baginda boleh menjadi orang yang paling kaya di Mekah.
Baginda menolaknya.
Mereka menyangka Baginda menyebarkan Islam untuk mendapatkan wanita yang cantik, menarik lalu mereka menawarkan wanita yang cantik kepada Baginda.
Baginda menolaknya.
Ada orang silap menganggap perjuangan PAS ialah perjuangan mendapatkan kekuasaan semata-mata seperti mereka.
Lalu mereka menuduh harta benda dan habuan dunia telah menjadikan pandangan PAS 'buta', sehingga tidak lagi nampak apa yang mereka nampak.
Oleh itu, mereka akan merasa hairan bilamana PAS dilihat 'menolak' peluang kemenangan di hadapan mata.
Mereka bingung PAS tidak berkelakuan seperti mereka. Mereka tidak faham mengapa PAS sanggup bersedia berisiko kalah demi mempertahankan dasar parti.
Mereka tidak boleh terima cara PAS yang terus menentang sebarang bentuk mungkar dalam apa jua bentuk, dan sedia mendokong kebaikan dan taqwa dalam apa jua keadaan tanpa mengira siapa..
=> Anies Atiey

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej