Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Sunday, May 6, 2018

Pru14


YANG DIINGINKAN OLEH ORANG-ORANG KAFIR YG MEMUSUHI ISLAM DAN KAUM MUSLIMEEN
Kini dan Sehingga qiamat mereka ingin kan ini berlaku !

org yg tak ada kesedaran dan ilmu pengetatahuan akan terjerat dengan perangkap mereka


سُوۡرَةُ البَقَرَة
زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُواْ ٱلۡحَيَوٰةُ ٱلدُّنۡيَا وَيَسۡخَرُونَ مِنَ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ‌ۘ وَٱلَّذِينَ ٱتَّقَوۡاْ فَوۡقَهُمۡ يَوۡمَ ٱلۡقِيَـٰمَةِ‌ۗ وَٱللَّهُ يَرۡزُقُ مَن يَشَآءُ بِغَيۡرِ حِسَابٍ۬ (٢١٢) كَانَ ٱلنَّاسُ أُمَّةً۬ وَٲحِدَةً۬ فَبَعَثَ ٱللَّهُ ٱلنَّبِيِّـۧنَ مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ ٱلۡكِتَـٰبَ بِٱلۡحَقِّ لِيَحۡكُمَ بَيۡنَ ٱلنَّاسِ فِيمَا ٱخۡتَلَفُواْ فِيهِ‌ۚ وَمَا ٱخۡتَلَفَ فِيهِ إِلَّا ٱلَّذِينَ أُوتُوهُ مِنۢ بَعۡدِ مَا جَآءَتۡهُمُ ٱلۡبَيِّنَـٰتُ بَغۡيَۢا بَيۡنَهُمۡ‌ۖ فَهَدَى ٱللَّهُ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَا ٱخۡتَلَفُواْ فِيهِ مِنَ ٱلۡحَقِّ بِإِذۡنِهِۦ‌ۗ وَٱللَّهُ يَهۡدِى مَن يَشَآءُ إِلَىٰ صِرَٲطٍ۬ مُّسۡتَقِيمٍ (٢١٣)

Surah Al-Baqarah
Kehidupan dunia (dan kemewahannya) diperhiaskan (dan dijadikan amat indah) pada (pandangan) orang-orang kafir, sehingga mereka (berlagak sombong dan) memandang rendah kepada orang-orang yang beriman. Padahal orang-orang yang bertakwa (dengan imannya) lebih tinggi (martabatnya) daripada mereka (yang kafir itu) pada hari kiamat kelak dan (ingatlah), Allah memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakiNya dengan tidak terkira (menurut undang-undang peraturanNya). (212)
Pada mulanya manusia itu ialah umat yang satu (menurut agama Allah yang satu, tetapi setelah mereka berselisihan), maka Allah mengutuskan Nabi-nabi sebagai pemberi khabar gembira (kepada orang-orang yang beriman dengan balasan Syurga) dan pemberi amaran (kepada orang-orang yang ingkar dengan balasan azab Neraka); dan Allah menurunkan bersama Nabi-nabi itu Kitab-kitab Suci yang (mengandungi keterangan-keterangan yang) benar, untuk menjalankan hukum di antara manusia mengenai apa yang mereka perselisihkan dan (sebenarnya) tidak ada yang melakukan perselisihan melainkan orang-orang yang telah diberi kepada mereka Kitab-kitab Suci itu, iaitu sesudah datang kepada mereka keterangan-keterangan yang jelas nyata, mereka berselisih semata-mata kerana hasad dengki sesama sendiri. Maka Allah memberikan petunjuk kepada orang-orang yang beriman ke arah kebenaran yang diperselisihkan oleh mereka (yang derhaka itu), dengan izinNya. Dan Allah sentiasa memberi petunjuk hidayatNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya ke jalan yang lurus (menurut undang-undang peraturanNya). / (213


سُوۡرَةُ آل عِمرَان
هَـٰٓأَنتُمۡ أُوْلَآءِ تُحِبُّونَہُمۡ وَلَا يُحِبُّونَكُمۡ وَتُؤۡمِنُونَ بِٱلۡكِتَـٰبِ كُلِّهِۦ وَإِذَا لَقُوكُمۡ قَالُوٓاْ ءَامَنَّا وَإِذَا خَلَوۡاْ عَضُّواْ عَلَيۡكُمُ ٱلۡأَنَامِلَ مِنَ ٱلۡغَيۡظِ‌ۚ قُلۡ مُوتُواْ بِغَيۡظِكُمۡ‌ۗ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمُۢ بِذَاتِ ٱلصُّدُورِ (١١٩) إِن تَمۡسَسۡكُمۡ حَسَنَةٌ۬ تَسُؤۡهُمۡ وَإِن تُصِبۡكُمۡ سَيِّئَةٌ۬ يَفۡرَحُواْ بِهَا‌ۖ وَإِن تَصۡبِرُواْ وَتَتَّقُواْ لَا يَضُرُّڪُمۡ كَيۡدُهُمۡ شَيۡـًٔا‌ۗ إِنَّ ٱللَّهَ بِمَا يَعۡمَلُونَ مُحِيطٌ۬ (١٢٠)
Surah Al-E-Imran
Awaslah! Kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), KAMU SAHAJALAH YG SUKA DAN PERCAYA KPD MEREKA, SEDANGKAN MEREKA TIDAK SUKA KPD KAMU. Kamu juga beriman kepada segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). Dan apabila mereka bertemu dengan kamu, mereka berkata: "Kami beriman", tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), katakanlah (wahai Muhammad): Matilah kamu dengan kemarahan kamu itu. Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan segala (isi hati) yang ada di dalam dada. (119)
Kalau kamu beroleh kebaikan (kemakmuran dan kemenangan, maka yang demikian) menyakitkan hati mereka dan jika kamu ditimpa bencana, mereka bergembira dengannya. Dan kalau kamu sabar dan bertakwa, (maka) tipu daya mereka tidak akan membahayakan kamu sedikitpun. Sesungguhnya Allah meliputi pengeta

huanNya akan apa yang mereka lakukan. (120)





Hadis Sahih Muslim Jilid 4. Hadis Nombor 1818 Topik Perintah.
Dari 'Arfajah r.a., katanya dia mendengar Rasulullah bersabda: "Bila datang kepada mu seorang yang hendak mematahkan tongkatmu atau memecah belah persatuan kamu, padahal kamu bersatu di bawah satu pimpinan (yang baik), maka bunuhlah dia!"

================
PAS Kelantan GAGAL?
================
Nah, ini FAKTA Pencapaian Kerajaan Negeri Kelantan di bawah pimpinan PAS.
 Pengurusan dana negeri 100% patuh syariah (sepanjang hampir 28 tahun pemerintahan).
 Markah 99% Indeks Akauntabiliti Kewangan dengan penarafan 5 bintang oleh Jabatan Audit Negara kepada Pejabat Menteri Besar Kelantan (PMBK).
 Markah 99% Indeks Akauntabiliti Kewangan dengan penarafan 5 bintang oleh Jabatan Audit Negara kepada Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan (SUK).
 Markah 98% Indeks Akauntabiliti kepada Pejabat Perbendaharaan Negeri Kelantan.
 Prestasi RTC Negeri Kelantan adalah sebanyak RM 277.44 juta daripada RM 455.05 juta iaitu 61% daripada jumlah prestasi RTC-RTC seluruh Malaysia.
 Kadar pertumbuhan ekonomi Nasional adalah pada kadar 4.2% manakala kadar pertumbuhan ekonomi Kelantan ialah pada kadar 4.8% . Sekaligus meletakkan Kelantan di tangga ke empat tertinggi pertumbuhan ekonomi cemerlang.
 Sebanyak 12 agensi Kerajaan Negeri Kelantan pendapat penarafan 5 bintang oleh Jabatan Audit Negara 2017.
 Tiada kes (0) rasuah atau tuduhan berkaitan rasuah oleh SPRM yang melibatkan pimpinan kerajaan negeri atau pimpinan Parti Islam Se-Malaysia (PAS) setakat ini.
 Surplus Bajet RM 37.8 juta berbanding defisit pada tahun-tahun sebelumnya. Dan pencapaian-pencapaian di atas adalah pencapaian terbaik sepanjang 27 tahun pemerintahan.

NAK PEGANG KATA-KATA MAHATHIR ATAU ALMARHUM TUAN GURU HAJI SALLEH?
Kenyataan Al-marhum Tuan Guru Hj Salleh Musa Rahimahullah tentang tragedi Memali
-------------------------------------------------
“Memali nie bukti kezaliman! Masa tu puak depa semua cakap Ustaz Ibrahim tak syahid. Saya, Tuan Guru Haji Omar Zuhdi, seorang lagi Tuan Haji Mahmud Lanai kata dia syahid. Kami pertahankan!
Kami takkan mandikan dia, dia syahid! Kami kebumikan terus! Masa tu kalau nak hadap sapa pun, kami pertahankan syahid! kami berani hujah bukak kitab! Kami kebumikan dia tak mandi!
Kebumi kat Parit Panjang, pasai Tuan Guru Omar Zuhdi ada situ! Tuan Guru Omar Zuhdi tu guru Ustaz Ibrahim. Tengok la! Parit Panjang takde apa pun. Tu la masjid Tuan Guru Omar Zuhdi dan kubur Ustaz Ibrahim yang buat Parit Panjang tu hidup! Pi Tanya orang yang kebumikan dia! Ada bau wangi ke idak?
Lepas tu tak lama! Kecoh puak depa nak gali kubur tu! Nak tengok hancuq ka dak Ustaz Ibrahim. La tu jugak Sultan Kedah campur tangan. Tuanku tak bagi usik. Tuanku habaq! Depa kata tak syahid, depa punya pasai! Beta kata syahid!
Jangan dok usik kubur Ustaz Ibrahim! Dah! Bila tuanku campur tangan, puak depa tak berani la!”
# luka memali berdarah kembali


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej